Kategoria: vrHunters

Aplikacja ‚Envelop VR’ nie będzie dalej rozwijana

Twórcy aplikacji wirtualnej rzeczywistości Envelop VR zakończyli prace nad rozwojem projektu. W ubiegłym roku informowaliśmy o pracach nad aplikacją Envelop VR, dzięki której nie musielibyśmy rozstawać się z wirtualną rzeczywistością nawet podczas rutynowych zajęć wykonywanych na komputerze. Celem jej twórców było umożliwienie użytkownikom gogli VR organizowania środowiska pracy według własnych upodobań, tak jakbyśmy dysponowali praktycznie nieograniczoną ilością monitorów. Niestety aplikacja nie będzie dalej rozwijana. Wyobraźmy sobie przez chwilę, że zamiast jednego monitora znajdującego się na naszym biurku stoi pięć, a na każdym wyświetlane jest coś innego. Np. na jednym uruchomiona została przeglądarka internetowa, na drugim edytor tekstowy bądź arkusz...

Przejdź do Artykułu

Everest VR otrzyma wsparcie gogli Oculus Rift i nową zawartość

Jedno z najbardziej przereklamowanych doświadczeń VR wkrótce otrzyma wsparcie dla gogli Oculus Rift. Twórcy wirtualnej wycieczki na Mount Everest zapowiedzieli także nową zawartość, która być może chociaż częściowo wynagrodzi rozczarowanie dotychczasowych nabywców aplikacji. Everest VR jest doświadczeniem symulującym prawdziwą wyprawę wysokogórską, zrealizowanym przez islandzkie studio Solfar i wydanym w połowie zeszłego roku ze wsparciem dla gogli HTC Vive. Wspinaczkę rozpoczniemy od przygotowań w obozie, by nieco później wyruszyć drogą przez lodospad Khumbu na sam szczyt Mount Everest. Doświadczenie podzielone zostało na kilka części, jednak aby ukończyć wszystkie etapy przewidziane w podstawowym trybie potrzebować będziemy nie więcej niż pół godziny...

Przejdź do Artykułu

Ruszył proces ZeniMax vs. Oculus VR

Rozpoczął się trzytygodniowy proces, w trakcie którego Mark Zuckerberg, a także Palmer Luckey, John Carmack oraz kilku innych pracowników firmy Oculus VR będzie starało się przekonać sąd, że technologia użyta w pierwszej wersji gogli Oculus Rift nie została wykradziona firmie ZeniMax. W Dallas ruszył proces przeciwko firmie Facebook, która ponad dwa i pół roku temu zakupiła za ponad 2 miliardy dolarów producenta gogli Oculus Rift. Pozew został złożony już w 2014 roku przez firmę ZeniMax, tuż po głośnym przejęciu Oculus VR przez społecznościowego giganta. Jej przedstawiciele oskarżają twórców Rifta o kradzież technologii, która przyczyniła się do powstania pierwszego prototypu...

Przejdź do Artykułu

Austriacy wykorzystają gogle VR do szkolenia młodych kierowców

Nie ma chyba lepszego sposobu uświadomienia sobie konsekwencji pewnych zachowań niż doświadczenie ich na własnej skórze. Z takiego założenia wychodzi firma Samsung, która przy pomocy gogli VR chce uczyć młodych kierowców bezpiecznej jazdy. Od jakieś czasu dużo się mówi o możliwościach, które wirtualna rzeczywistość może otworzyć przed różnego rodzaju szkołami nauki jazdy. Na razie jeszcze nie zanosi się na wprowadzenie obowiązkowego szkolenia na symulatorach wyposażonych w gogle VR, ale pojawiają się już pierwsze próby zastosowania technologii w części teoretycznej. Austriacki oddział Samsunga przygotował aplikację Drive VR, która pomoże młodym kierowcom w uświadomieniu konsekwencji nierozważnej jazdy. Oprogramowanie współpracujące z mobilnymi...

Przejdź do Artykułu

Wirtualna rzeczywistość na Hackerspace Game Jam

Myśleliście kiedyś o stworzeniu własnej gry VR? Jeżeli tak to w najbliższy weekend może być ku temu świetna okazja. Hackerspace Trójmiasto zaprasza do wzięcia udziału w maratonie programistycznym organizowanym w ramach Global Game Jam. Dzięki współpracy z VR Visio na wydarzeniu pojawi się sprzęt, który pozwoli uczestnikom stworzyć gry oparte o technologię wirtualnej rzeczywistości. Informacja prasowa Hackerspace Trójmiasto to wiedza, rozwój i przestrzeń. To społeczność ludzi, która łączy się w celu podnoszenia własnych umiejętności, rozwijania technologicznych kompetencji i budowania innowacyjnych urządzeń. W tym roku Hackerspace podjął się kolejnego wyzwania – organizacji trójmiejskiej edycji Global Game Jam. Hackerspace Game Jam...

Przejdź do Artykułu

vTime najszerzej dostępną aplikacją typu ‚social VR’. Wsparcie dla gogli Daydream

VR-owa aplikacja społecznościowa vTime otrzymała wsparcie gogli Daydream, co czyni ją najszerzej dostępnym tego typu oprogramowaniem. Opublikowano wersję aplikacji typu „social VR” – vTime – dedykowaną mobilnej platformie Google Daydream. Użytkownicy headsetu Daydream View oraz współpracujących z nim smartfonów mogą od teraz mogą dołączyć do posiadaczy gogli Oculus Rift, Samsung Gear VR oraz rozwiązań typu Cardboard i przeprowadzić pogawędkę w różnego rodzaju wirtualnych pokojach spotkań. Prywatne chat-roomy, w których jednocześnie może znajdować się do czterech osób, zlokalizowane zostały m.in. na słonecznej plaży, pod wodą oraz w parku narodowym Yosemite. Możemy również wybrać leśne obozowisko z ogniskiem, jaskinię, biegun północny,...

Przejdź do Artykułu

Najlepsze filmiki 360º w roku 2016 – część 2

Zapraszamy na drugą część podsumowania najlepszych i najciekawszych naszym zdaniem filmików 360 stopni, które ukazały się w ubiegłym roku w serwisie YouTube. Pierwsza część podsumowania 2016 roku dostępna jest w tym miejscu. UWAGA: Wszystkie poniższe materiały można obejrzeć za pomocą smartfona i aplikacji YouTube dla mobilnych gogli typu Cardboard (Android i iOS) oraz Daydream (Android). W przypadku konsumenckich wersji gogli Oculus Rift i HTC Vive warunkiem jest posiadanie płatnego oprogramowania. Usługę taką oferuje polska aplikacja Cmoar VR Cinema, a także Virtual Desktop, który posiada opcję streamingu filmów 360º z YouTube na Oculusa i Vive oraz możliwość zapisania ich na...

Przejdź do Artykułu

Chińskie gogle Dlodlo wyglądające jak okulary przeciwsłoneczne już działają

Zademonstrowano udoskonaloną wersję prototypu Dlodlo Glass V1 – najmniejszych, najcieńszych i najlżejszych okularów wirtualnej rzeczywistości o parametrach zbliżonych do topowych PC-owych headsetów VR. W ubiegłym roku informowaliśmy o interesującym projekcie chińskich gogli Dlodlo Glass V1, które prezentowane były wówczas w wersji niewyświetlającej obrazu a pozwalającej jedynie na założenie na głowę. W międzyczasie firma zaliczyła we wrześniu nieudaną kampanię na Kickstarterze, ale urządzenie już działa i w udoskonalonej wersji zostało zaprezentowane podczas niedawno zakończonych targów CES 2017 w Las Vegas. Dlodlo Glass V1 oprócz tego, że są najmniejszymi, najcieńszymi i najlżejszymi ujawnionymi dotychczas goglami VR, charakteryzują się parametrami zbliżonymi do...

Przejdź do Artykułu

Najwięcej gier VR powstaje na gogle HTC Vive i Oculus Rift

Według ankiety przeprowadzonej wśród producentów gier komputerowych HTC Vive jest najczęściej wybieraną platformą VR dla nowo powstających produkcji. Minimalnie mniejszym zainteresowaniem cieszą się gogle Oculus Rift. Udostępniono wyniki ankiety przeprowadzonej wśród deweloperów, którzy zapowiedzieli udział w Game Developers Conference 2017, czyli największej na świecie konferencji przeznaczonej dla twórców gier komputerowych. Dzięki temu poznaliśmy ich preferencje odnośnie różnego rodzaju platform wirtualnej rzeczywistości. Tegorocznym liderem zostały gogle HTC Vive, które posiadać będą wsparcie 24% wszystkich tytułów projektowanych przez uczestników zbliżającego się konwentu. Minimalnie gorzej wypadł Oculus Rift uzyskując wynik na poziomie 23%. Na kolejnych miejscach znalazły się konsolowe gogle PlayStation VR...

Przejdź do Artykułu

Sony zamyka studio odpowiedzialne za RIGS: Mechanized Combat League na PSVR

Firma Sony postanowiła zakończyć funkcjonowanie wewnętrznego studia Guerrilla Cambridge, odpowiedzialnego za jedną z najwyżej ocenianych gier na PlayStation VR – RIGS: Mechanized Combat League. Twórcy konsoli PS4 i gogli PlayStation VR poinformowali o zamknięciu brytyjskiego studia Guerrilla Cambridge, które VR-owi gracze mogą kojarzyć z wydanej pod koniec ubiegłego roku gry RIGS: Mechanized Combat League. Sony tłumaczy decyzję o rozwiązaniu należącego do nich zespołu wprowadzaniem pewnych zmian w strukturze europejskich studiów, które pozwolą zrealizować strategiczne cele. RIGS to jedna z najwyżej ocenianych gier na gogle PlayStation VR. Tytuł jest wieloosobową strzelanką pozwalającą na pojedynki 3 vs 3 rozgrywane na specjalnych...

Przejdź do Artykułu

Jeden z twórców pierwszego Oculus Rifta uważa, że przyszłość należy do ‚mobile VR’

„Oculus Rift jest ciężki i drogi. Jego cena musi zostać obniżona i jeżeli oznacza to rezygnację z kilku właściwości gogli to trzeba to zrobić” – to słowa jednego ze współzałożycieli firmy Oculus VR. Jack McCauley jest jednym ze współzałożycieli powstałej w 2012 roku firmy Oculus VR, która chwilę później zapoczątkowała ponowną modę na wirtualną rzeczywistość. Pomimo, iż inżynier stojący za projektem pierwszego „dev-kita” od 2015 roku nie jest już związany z należącą do Facebooka spółką, nie przeszkadza mu to w wydawaniu opinii na temat przyszłości „Oculusowych” produktów. McCauley udzielił w trakcie targów CES 2017 wywiadu serwisowi TechRadar, w którym...

Przejdź do Artykułu

Oculus zaprasza na VR-ową wycieczkę po Białym Domu z parą prezydencką

Twórcy gogli Oculus Rift zapowiedzieli 360-stopniowe doświadczenie VR dla Rifta i mobilnych gogli Samsung Gear VR zabierające nas na wycieczkę po słynnym Białym Domu. Oculus Studios wraz z uznanym w branży VR 360º studiem Felix & Paul przygotowali doświadczenie wirtualnej rzeczywistości, dzięki któremu możemy uczestniczyć w VR-owej wycieczce po Białym Domu. Podczas zwiedzania towarzyszyć nam będzie Barack Obama wraz z Pierwszą Damą. Filmowcy zarejestrowali dziewięć słynnych pomieszczeń, w tym między innymi Gabinet Owalny oraz Situation Room, czyli kompleks, w którym mieści się pokój konferencyjny oraz centrum amerykańskiej służby wywiadowczej. Niektóre z uchwyconych kamerą 360º lokacji nie są udostępniane nawet...

Przejdź do Artykułu

DiRT Rally już wkrótce ze wsparciem PlayStation VR

Świetna wiadomość dla użytkowników PlayStation VR. Najlepsza gra rajdowa ostatnich lat – DiRT Rally VR – już wkrótce otrzyma wsparcie konsolowych gogli Sony. Studio Codemasters poinformowało na swoim blogu, iż wydana w ubiegłym roku na konsoli PS4 rajdowa gra DiRT Rally w najbliższych tygodniach otrzyma płatne DLC, które wprowadzi wsparcie dla gogli wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR. Tytuł w wersji VR-owej zostanie wydany również samodzielnie. DiRT Rally zadebiutował w kwietniu 2015 roku na komputerach PC i od początku posiadał eksperymentalne wsparcie dla gogli Oculus Rift, wówczas jeszcze w deweloperskiej wersji DK2. Nieco ponad rok później gra pojawiła się w oficjalnym...

Przejdź do Artykułu

CES 2017 – podsumowanie targów w branży Virtual Reality

Podobno aż jedna trzecia tegorocznych wystawców na targach CES prezentowała produkty związane z technologiami wirtualnej lub rozszerzonej rzeczywistości. Pomimo tego, iż tym razem po raz pierwszy zabrakło firmy Oculus VR, na ilość nowych rewolucyjnych projektów nie mogliśmy narzekać. Zapraszamy na podsumowanie CES 2017 w branży VR, w którym znajdziecie także kilka niepublikowanych jeszcze na naszym portalu ciekawostek. Nie zabrakło również polskiego akcentu. Firma Oculus VR po raz pierwszy od czasu rozpoczęcia swojej działalności odpuściła udział w największych na świecie targach elektroniki użytkowej i nowych technologii Consumer Electronics Show. Mimo wszystko miłośnicy technologii VR i AR powinni być usatysfakcjonowani nowościami...

Przejdź do Artykułu

Twórca gry VR ‚Bound’ na PlayStation VR laureatem Paszportów Polityki

Michał Staniszewski ze studia Plastic został wyróżniony Paszportem Polityki za grę Bound, która wydana została w ubiegłym roku na konsoli PS4 ze wsparciem gogli PlayStation VR. Nagroda została przyznana w kategorii „Kultura cyfrowa”. O tym, że gry VR to już nie tylko ciekawostka przekonał się właśnie Michał Staniszewski, założyciel Plastic Studios odpowiedzialnego za jedną z najciekawszych i najbardziej oryginalnych produkcji wydanych na gogle wirtualnej rzeczywistości w ubiegłym roku. Został on wyróżniony prestiżowym Paszportem Polityki, który po raz pierwszy w historii został przyznany w kategorii „Kultura cyfrowa”. Redaktorzy Polityki uzasadnili swój wybór w ten sposób: „Za udowadnianie, że gry wideo...

Przejdź do Artykułu

Śledź nas

Najnowsze Filmy VRPolska

Loading...