Category: vrHunters

Poznaliśmy datę premiery gry „Giant Cop: Justice Above All” na Oculus Rift

Jeszcze w tym miesiącu ze wsparciem dla gogli Oculus Rift zadebiutuje „Giant Cop: Justice Above All” – produkcja, w której wcielimy się w gigantycznego, 60-metrowego policjanta patrolującego ulice miasta Micro City. Other Ocean Interactive, producenci zapowiadanej na gogle HTC Vive gry wirtualnej rzeczywistości Giant Cop: Justice Above All, ujawnili podczas zeszłorocznych targów E3, że ich tytuł zostanie wydany na wyłączność… na platformie Oculus Rift. Na szczęście produkcja ma być jedynie czasowym ‚exclusivem’ Oculusa. Tuż po wydaniu wersji na Rifta, którą właśnie zapowiedziano na 30 marca, twórcy gry zabierają się do pracy nad edycją na gogle HTC Vive. W grze...

Przejdź do Artykułu

The VOID otwiera pierwszy „mixed-reality park” poza USA

The Void – jeden z najbardziej zaawansowanych techniczne salonów gier wirtualnej rzeczywistości na świecie – otwiera nowe centrum rozrywki. W Dubaju powstała właśnie pierwsza pozaamerykańska placówka. Zjednoczone Emiraty Arabskie wybrali twórcy „parku rozrywki mieszanej rzeczywistości” The Void jako pierwszą pozaamerykańsą lokalizację dla swojego futurystycznego salonu VR. Obiekt uruchomiony zostanie za kilka dni w Dubaju, gdzie zainteresowani będą mogli wziąć udział w doświadczeniu Mixed Reality opartym na trzeciej części filmu „Pogromcy duchów”. Jest to drugi tego typu obiekt należący do twórców The Void, nie licząc znajdującego się w Salt Lake City w stanie Utah zamkniętego dla publiczności ośrodka pełniącego rolę...

Przejdź do Artykułu

Twórcy Wiedźmina nadal jedynie obserwują branżę VR

Nie zmienia się podejście polskiego studia CD Projekt Red do wirtualnej rzeczywistości. Twórcy Wiedźmina choć z zainteresowaniem to nadal jedynie przyglądają się rozwojowi branży VR. Marcin Iwiński – współwłaściciel studia CD Projekt Red odpowiedzialnego za światowy hit Wiedźmin 3 udzielił wywiadu serwisowi Glixel, w którym podzielił się swoimi przemyśleniami na temat technologii Virtual Reality. Zapytany o to czy polskie studio zainteresowane jest wirtualną rzeczywistością odpowiedział: „Obserwujemy [VR] z zainteresowaniem. Skupiamy się na opowiadaniu historii. Jeśli VR mogłoby nam w tym pomóc, na pewno to rozważymy.” W podobnym tonie wypowiadał się w ubiegłym roku Marcin Kiciński – założyciela studia, a...

Przejdź do Artykułu

Disney Movies VR debiutuje w Oculus Store z doświadczeniem „Piękna i Bestia VR”

Interaktywne doświadczenie wirtualnej rzeczywistości bazujące na najnowszym filmie Disneya „Piękna i Bestia” zadebiutowało wraz z aplikacją Disney Movies VR dla gogli Oculus Rift. W Oculus Store – oficjalnym sklepie dla gogli Oculus Rift oraz Samsung Gear VR kilka dni temu pojawiła się aplikacja Disney Movies VR, dostępna wcześniej na Steamie wyłącznie dla użytkowników headsetu HTC Vive. Znajdziemy w niej 360-stopniowe fragmenty zarówno produkcji własnych Disney’a („Księga Dżungli”) jak i partnerów studia (Marvel – „Kapitan Ameryka”) oraz należących do nich wytwórni (Lucasfilm – „Gwiezdne Wojny”). W rzeczywistości jest to nic innego jak powiększający się co jakiś czas zbiór materiałów promocyjnych...

Przejdź do Artykułu

Nowości PlayStation VR: Psychonauts VR, Unearthing Mars, Apollo 11, VR Ping Pong…

Od premiery konsolowych gogli PlayStation VR minęło już 5 miesięcy. Choć oferta pozycji wspierających PSVR nie powiększa się w takim tempie jak ta dla Oculus Rift czy HTC Vive, to jednak z tygodnia na tydzień coraz więcej osób jest w stanie znaleźć coś dla siebie. Oto zestawienie wszystkich nowych VR-owych tytułów, które w ciągu ostatnich miesięcy trafiły do PS Store. Psychonauts in the Rhombus of Ruin (79,00 zł) „Psychonauts VR” to logiczna przygodówka z widokiem z perspektywy pierwszej osoby tworzona od początku z myślą o wirtualnej rzeczywistości i goglach PlayStation VR. Fabuła psychodelicznej gry studia Double Fine ulokowana została...

Przejdź do Artykułu

Pierwsze samodzielne gogle bazujące na Qualcomm VRDK jeszcze w tym roku

Jeszcze w tym roku powinny pojawić się na rynku pierwsze headsety typu „All-in-one” bazujące na referencyjnym modelu Qualcomm VRDK wyposażonym w procesor Snapdragon 835. W ubiegłym miesiącu producent mobilnych procesorów Qualcomm zapowiedział referencyjny model gogli VR bazujących na Snapdragonie 835. Urządzenie powstaje we współpracy z twórcami kontrolera gestów Leap Motion i posłuży innym producentom sprzętu, którzy na jego podstawie zbudują własne headsety wirtualnej rzeczywistości. Tym co wyróżnia Qualcomm VRDK jest jego samowystarczalność. Gogle wyposażono w procesor Snapdragon 835, w związku z czym będą one samodzielnym urządzeniem, niewymagającym podłączenia do zewnętrznej jednostki obliczeniowej. Rozwiązanie problemu śledzenia pozycyjnego rozwiązano za pomocą wbudowanych...

Przejdź do Artykułu

HTC zamyka fabrykę smartfonów w Szanghaju. Zyski z jej sprzedaży zainwestuje w wirtualną rzeczywistość

Złe wiadomości dla miłośników nowoczesnych telefonów, dobre dla entuzjastów wirtualnej rzeczywistości. Firma HTC zamyka kolejną ze swoich fabryk, ale pieniądze, które w ten sposób pozyska przeznaczy na rozwój własnych VR-owych produktów. Cher Wang – szefowa tajwańskiej firmy HTC, znanej do niedawna głównie z produkcji smartfonów i innych urządzeń mobilnych, na początku ubiegłego roku udzieliła wywiadu, w którym stwierdziła, że wirtualna rzeczywistość jest ważniejsza niż smartfony. W związku z kiepską sytuacją finansową działu mobilnego ogłoszono wówczas stopniowe wycofywanie się z produkcji telefonów. Lekarstwem na te problemy miały być gogle HTC Vive, które kilka miesięcy później zadebiutowały na rynku konsumenckim, nieoficjalnie...

Przejdź do Artykułu

Twórcy „Lone Echo” chwalą się proceduralnie generowaną animacją dłoni

Zapowiada się kolejna wysokiej jakości produkcja dedykowana goglom Oculus Rift. Autorzy gry Lone Echo pochwalili się niedawno autorską techniką proceduralnego generowania animacji dłoni, która pomoże graczom jeszcze głębiej zanurzyć się w wirtualnym środowisku. Podczas zakończonej niedawno konferencji GDC 2017 jedną z prelekcji wygłosił Jake Copenhaver, programista studia Ready At Dawn („The Order: 1886”) pracującego obecnie nad jednym z kolejnych Oculusowych „exclusivów” – Lone Echo. To rozwijana w wolnym tempie pierwszoosobowa, narracyjna sieciowa przygodówka z naciskiem na interakcje z postaciami sterowanymi przez sztuczną inteligencję. Tytuł zawiera także tryb dla jednej osoby i powinien zainteresować fanów takich VR-owych gier jak ADR1FT...

Przejdź do Artykułu

Nvidia publikuje FCAT VR – program do testowania kart graficznych pod kątem Virtual Reality

Nvidia udostępniła nowe narzędzie przeznaczone do testowania kart graficznych pod kątem środowiska Virtual Reality. Firma Nvidia opublikowała następcę wypuszczonego kilka lat temu narzędzia FCAT dedykowanego twórcom gier i sprzętu komputerowego, recenzentom oraz samym graczom, którzy chcieliby szczegółowo przetestować płynność rozgrywki na dowolnej karcie graficznej. Teraz największy producent układów graficznych udostępnił bezpłatnie FCAT VR, czyli aplikację pozwalającą w podobny sposób testować środowisko wirtualnej rzeczywistości. FCAT VR potrafi analizować dane pozyskiwane m.in. ze sterownika karty graficznej oraz mechanizmu ETW (Event Tracing for Windows), a także dziennika zdarzeń Oculus Rift lub API SteamVR dla gogli HTC Vive. Dzięki temu sprawdzimy np. jak...

Przejdź do Artykułu

Według HTC ‚exclusivy’ Oculusa szkodzą rozwojowi branży VR

Nie ustaje dyskusja nt. gier VR wydawanych na wyłączność gogli Oculus Rift. Na ten temat wypowiedział się ostatnio szef należącego do HTC oddziału Vive Studios, który uważa, że taka praktyka może niekorzystnie wpłynąć na całą branżę wirtualnej rzeczywistości. Joel Breton, VP of Vive Studios, udzielił wywiadu serwisowi Gamespot, w którym odniósł się do polityki wydawania gier VR na wyłączność przez twórców gogli Oculus Rift. Uważa on, że taka praktyka jest problemem dla całego VR-owego przemysłu i utrudnia deweloperom możliwość tworzenia dużych społeczności. Zdaniem Bretona, pomimo iż gry te nie powstałyby bez finansowego wsparcia Oculusa, na dłuższą metę odbije się...

Przejdź do Artykułu

Sukces „OrbusVR” na Kickstarterze – pierwsza gra typu MMORPG zmierza na gogle VR

Pod koniec 2017 roku na gogle Oculus Rift i HTC Vive trafi OrbusVR – pierwsza gra typu MMORPG VR z prawdziwego zdarzenia. Na Kickstarterze zakończyła się zbiórka funduszy na OrbusVR – osadzoną w klasycznym świecie fantasy grę VR z gatunku MMORPG umożliwiającą rozgrywkę w trybie pokoju (room-scale). Niezależna produkcja nastawiona na walkę, eksplorację oraz tzw. „crafting”, otrzymała blisko 35 tysięcy dolarów wsparcia, przekraczając już po czterech godzinach założony przez siebie cel zbiórki (10 tyś. dolarów). Twórca OrbusVR i założyciel studia Ad Alternum, niejaki Riley Dutton, zamierza skupić się na dostosowaniu mechaniki tego nieznanego jeszcze w wirtualnej rzeczywistości gatunku do...

Przejdź do Artykułu

„Paranormal Activity VR” debiutuje na Steamie z wczesnym dostępem

Po „Resident Evil” do wirtualnej rzeczywistości trafiła kolejna wielka marka, która ma nas mocno nastraszyć – Paranormal Activity. Zadebiutowała kolejna wysokiej jakości VR-owa produkcja przeznaczona dla graczy o mocnych nerwach. „Paranormal Activity: The Lost Soul” to dzieło studia VRWERX powstające we współpracy z posiadającą prawa do popularnej filmowej marki wytwórnią Paramount. Gra ukazała się dotychczas na Steamie w wersji z wczesnym dostępem oraz obsługą gogli Oculus Rift, HTC Vive i kontrolerów ruchowych, ale po wyjściu z fazy „Early Access” trafi także na konsolowy headset PlayStation VR. Akcja ‚Paranormal Activity VR’ rozgrywa się co prawda w jednym miejscu, ale za...

Przejdź do Artykułu

Niezależne polskie studio 10AntsHill zapowiada „Racket Fury: Table Tennis VR”

Futurystyczna VR-owa gra sportowa „Racket Fury:Table Tennis VR” dedykowana goglom HTC Vive została zapowiedziana przez niezależne polskie studio 10AntsHill. Informacja prasowa Racket Fury: Table Tennis VR – futurystyczny tenis stołowy na HTC Vive właśnie został zaprezentowany w teaser trailerze. Czy ma szansę stać się nie lada gratką dla fanów kultowego Sports Champions[PS3]? Racket Fury to gra VR-owa, która zapewnia graczowi w pełni intensywną rozgrywkę tenisa stołowego. Jej twórcy zrobili co w ich mocy, aby zachować odpowiedni balans pomiędzy symulacją i „arkadowością”. Obiecują też, że gra powinna przypaść do gustu fanom kultowego Sports Champions na PS3, gdyż nie trzeba być mistrzem tenisa stołowego, aby czerpać przyjemność z gry stworzonej przez katowickie studio. Co takiego sprawia, że warto dać Racket Fury szansę? Po pierwsze, gra oferuję kampanię singleplayer, w której gracze zmierzą się z szesnastoma zawodnikami w czterech pucharach. Będzie to zadanie dość wymagające, gdyż każdy rywal charakteryzuje się wysoce zaawansowaną sztuczną inteligencją, a co za tym idzie posiada własny styl gry. Co ważne, twórcy skupili się także na zaimplementowaniu trybu multiplayer, a więc możemy przygotować się na ostre wymiany z graczami z całego świata. Aby ruchy postaci były jak najbardziej realistyczne, developerzy przygotowali animacje w oparciu o technologię motion capture, wykorzystując zagrania profesjonalnych graczy ping-ponga. Sebastian Boczek, CEO w 10AntsHill podkreśla, że wraz z zespołem miał na celu wyposażyć grę w zaawansowaną fizykę, która pozwoli „zachować odpowiedni balans pomiędzy symulacją...

Przejdź do Artykułu

Gogle „Intel Project Alloy” mogą kosztować blisko 1000 dolarów

Intelowskie gogle VR spod znaku „Project Alloy” mogą kosztować blisko 1000 dolarów. Nie jest to jednak aż tak wygórowana cena jak pozornie może się wydawać. Na czwarty kwartał tego roku zapowiadana jest premiera modelu referencyjnego gogli Project Alloy opracowywanych przez firmę Intel. Urządzenie nie trafi do publicznej sprzedaży. W zamian wszystkie inne firmy zainteresowane produkcją headsetu bazującego na tej technologii będą mogły nawiązać współpracę z Intelem i rozwijać własny model gogli typu „all-in-one”. Achin Bhowmik (Vice President & General Manager, Perceptual Computing Group w Intel Corporation) udzielił wywiadu UploadVR, w którym ujawnił, iż cena headsetu zbudowanego na bazie „Project...

Przejdź do Artykułu

W biurze warszawskiej firmy Immersion rozegrano niecodzienną partię szachów

Warszawska firma Immersion zapowiedziała VR-ową grę szachową Immersion Chess. Aby sprawdzić czy tego typu rozgrywka ma w wirtualnej rzeczywistości prawo powodzenia zaproszono arcymistrza i wielokrotnego szachowego mistrza Polski – Bartosza Soćko. Informacja prasowa Jedna z pierwszych (lub może nawet pierwsza?) w historii partia szachów rozegrana w wirtualnej rzeczywistości odbyła się w biurze warszawskiej firmy Immersion. Na szachownicy zmierzyli się Bartosz Soćko – arcymistrz, wielokrotny mistrz Polski oraz jeden z najlepszych na świecie graczy w szachach szybkich i błyskawicznych oraz Aleksander Dumański – dyrektor operacyjny i członek zarządu Immersion, będący zapalonym szachistą, regularnie występującym w turniejach na poziomie profesjonalnym. Tym,...

Przejdź do Artykułu

Śledź nas

Najnowsze Filmy VRPolska

Loading...