Kategoria: vrHunters

Debiutuje kolejne dzieło Oculus Story Studio – Dear Angelica

W oficjalnym sklepie dla gogli Oculus Rift zadebiutowało dziś kolejne doświadczenie „cinematic VR” autorstwa Oculus Story Studio – Dear Angelica. Podczas festiwalu filmowego Sundance odbyła się światowa premiera trzeciego fabularnego VR-owego doświadczenia filmowego wyprodukowanego przez Oculus Story Studio – oddział firmy Oculus VR, którego celem jest opracowywanie nowych form opowiadania historii w Virtual Reality. Studio otrzymało w ubiegłym roku pierwszą w dziejach branży VR nagrodę Emmy za animację „Henry”. Ich najnowsze dzieło „Dear Angelica” stworzone zostało w całości w wirtualnej rzeczywistości przy pomocy Oculusowej aplikacji Quill umożliwiającej ilustrowanie z poziomu środowiska VR sferycznych 360-stopniowych scen. Jej reżyserem jest dyrektor...

Przejdź do Artykułu

Akcesoria współpracujące z Vive Trackerem będą certyfikowane przez HTC

Firma HTC zamierza przyznawać certyfikaty zgodności dla akcesoriów VR współpracujących z Vive Trackerem. Podczas niedawno zakończonych targów elektroniki użytkowej CES 2017 firma HTC zaprezentowała Vive Tracker, czyli niewielki (99,65 x 42,27 mm / 90 gramów) gadżet wprowadzający interakcję w wirtualnej rzeczywistości na kolejny poziom. Bezprzewodowe urządzenie będzie bazą, do której podepniemy różne prawdziwe przedmioty oraz kontrolery firm trzecich, dzięki czemu staną się one widoczne dla stacji bazowych systemu SteamVR Lighthouse odpowiadającego za śledzenie ruchów użytkownika gogli. W trakcie targów zobaczyliśmy kilka przykładów zastosowania gadżetu w praktyce, m.in. z wykorzystaniem kija baseballowego, haptycznych rękawiczek, kontrolera w formie karabinu oraz… węża strażackiego,...

Przejdź do Artykułu

Badania wykazały, że introwertycy czują się bardziej komfortowo w Virtual Reality

Z badań przeprowadzonych przez zespół Facebook IQ wynika, że ludzie o osobowości introwertycznej bardziej komfortowo czują się podczas rozmowy w aplikacji „social VR” niż w świecie rzeczywistym. Czy aby na pewno słusznie wirtualna rzeczywistość określana jest jako technologia antyspołeczna? Introwersja to w psychologii pojęcie oznaczające „cechę osobowości polegającą na tendencji do kierowania swojej percepcji i działań do wewnątrz – na własne myśli i emocje, z jednoczesnym zmniejszonym zainteresowaniem i aktywnością skierowanymi na świat zewnętrzny” (Wikipedia). W praktyce osoby posiadające tę cechę wykazują pozornie mniejsze zainteresowanie kontaktami z innymi ludźmi co często utożsamianie jest z nieśmiałością. Ponieważ liczbę introwertyków w...

Przejdź do Artykułu

Twórcy „Alice VR” zapowiedzieli nową grę VR – The Wizards

Polskie Carbon Studio zapowiedziało swoją drugą po Alice VR grę wirtualnej rzeczywistości – The Wizards. Ujawniono kolejną polską grę na gogle Virtual Reality gliwickiego studia Carbon. Według informacji, które otrzymaliśmy od przedstawiciela Carbon Studio, The Wizards będzie pierwszoosobową grą VR osadzoną w świecie fantasy, w której gracz walczy ze złem za pomocą magii. Jej bohaterem zostanie młody czarodziej, który cofnie się w czasie, by uchronić Królestwo Ludzi przed niszczycielskimi atakami wrogich najeźdźców. Rzucanie czarów w grze opierać się będzie na intuicyjnych gestach śledzonych przez kontrolery ruchowe VR. Autorzy obiecują kampanię fabularną opierającą się na podróżach w czasie i ratowaniu...

Przejdź do Artykułu

Gabe Newell AMA: Będą nowe gry VR od Valve oraz nowa stacja bazowa SteamVR

Szef firmy Valve wziął udział w sesji AMA, podczas której ujawnił pracę nad nowymi grami na gogle wirtualnej rzeczywistości. Potwierdzono także plany wypuszczenia nowych stacji bazowych współpracujących z ekosystemem SteamVR. Gabe Newell, szef firmy Valve stojącej m.in. serią Half-Life oraz największym cyfrowym sklepem z grami Steam, wziął udział w sesji AMA (Ask Me Anything), podczas której odpowiadał na pytania użytkowników Reddita. Zapytany o plany na przyszłość ujawnił prace nad nowymi grami VR prowadzonymi przez Valve Software. Dotychczas Valve może pochwalić się najwyżej ocenianą produkcją przeznaczoną na gogle HTC Vive znajdującą się na Steamie. Doświadczenie The Lab to zestaw mini-gier,...

Przejdź do Artykułu

Aplikacja GeForce Experience umożliwia strumieniowanie gier VR na Facebooka

Podczas targów CES 2017 zapowiedziano nowości w aplikacji GeForce Experience dedykowanej użytkownikom kart graficznych Nvidii. Jedną z nich jest możliwość strumieniowania rozgrywki z gier bezpośrednio na Facebooka. Dotyczy to także produkcji przeznaczonych na gogle wirtualnej rzeczywistości. Zmiany weszły właśnie w życie wraz z najnowszą aktualizacją. GeForce Experience jest aplikacją umożliwiającą aktualizacje sterowników do kart Nvidii, a od jakiegoś czasu także livestreaming do serwisów Twitch i YouTube. W związku z rosnącą popularnością usługi Facebook Live postanowiono dołączyć do nich najpopularniejszy portal społecznościowy. Nowością jest również możliwość strumieniowania rozgrywki z gier VR. Na razie jednak brakuje pewnych usprawnień pozwalających VR-owemu graczowi...

Przejdź do Artykułu

Aplikacja ‚Envelop VR’ nie będzie dalej rozwijana

Twórcy aplikacji wirtualnej rzeczywistości Envelop VR zakończyli prace nad rozwojem projektu. W ubiegłym roku informowaliśmy o pracach nad aplikacją Envelop VR, dzięki której nie musielibyśmy rozstawać się z wirtualną rzeczywistością nawet podczas rutynowych zajęć wykonywanych na komputerze. Celem jej twórców było umożliwienie użytkownikom gogli VR organizowania środowiska pracy według własnych upodobań, tak jakbyśmy dysponowali praktycznie nieograniczoną ilością monitorów. Niestety aplikacja nie będzie dalej rozwijana. Wyobraźmy sobie przez chwilę, że zamiast jednego monitora znajdującego się na naszym biurku stoi pięć, a na każdym wyświetlane jest coś innego. Np. na jednym uruchomiona została przeglądarka internetowa, na drugim edytor tekstowy bądź arkusz...

Przejdź do Artykułu

Everest VR otrzyma wsparcie gogli Oculus Rift i nową zawartość

Jedno z najbardziej przereklamowanych doświadczeń VR wkrótce otrzyma wsparcie dla gogli Oculus Rift. Twórcy wirtualnej wycieczki na Mount Everest zapowiedzieli także nową zawartość, która być może chociaż częściowo wynagrodzi rozczarowanie dotychczasowych nabywców aplikacji. Everest VR jest doświadczeniem symulującym prawdziwą wyprawę wysokogórską, zrealizowanym przez islandzkie studio Solfar i wydanym w połowie zeszłego roku ze wsparciem dla gogli HTC Vive. Wspinaczkę rozpoczniemy od przygotowań w obozie, by nieco później wyruszyć drogą przez lodospad Khumbu na sam szczyt Mount Everest. Doświadczenie podzielone zostało na kilka części, jednak aby ukończyć wszystkie etapy przewidziane w podstawowym trybie potrzebować będziemy nie więcej niż pół godziny...

Przejdź do Artykułu

Ruszył proces ZeniMax vs. Oculus VR

Rozpoczął się trzytygodniowy proces, w trakcie którego Mark Zuckerberg, a także Palmer Luckey, John Carmack oraz kilku innych pracowników firmy Oculus VR będzie starało się przekonać sąd, że technologia użyta w pierwszej wersji gogli Oculus Rift nie została wykradziona firmie ZeniMax. W Dallas ruszył proces przeciwko firmie Facebook, która ponad dwa i pół roku temu zakupiła za ponad 2 miliardy dolarów producenta gogli Oculus Rift. Pozew został złożony już w 2014 roku przez firmę ZeniMax, tuż po głośnym przejęciu Oculus VR przez społecznościowego giganta. Jej przedstawiciele oskarżają twórców Rifta o kradzież technologii, która przyczyniła się do powstania pierwszego prototypu...

Przejdź do Artykułu

Austriacy wykorzystają gogle VR do szkolenia młodych kierowców

Nie ma chyba lepszego sposobu uświadomienia sobie konsekwencji pewnych zachowań niż doświadczenie ich na własnej skórze. Z takiego założenia wychodzi firma Samsung, która przy pomocy gogli VR chce uczyć młodych kierowców bezpiecznej jazdy. Od jakieś czasu dużo się mówi o możliwościach, które wirtualna rzeczywistość może otworzyć przed różnego rodzaju szkołami nauki jazdy. Na razie jeszcze nie zanosi się na wprowadzenie obowiązkowego szkolenia na symulatorach wyposażonych w gogle VR, ale pojawiają się już pierwsze próby zastosowania technologii w części teoretycznej. Austriacki oddział Samsunga przygotował aplikację Drive VR, która pomoże młodym kierowcom w uświadomieniu konsekwencji nierozważnej jazdy. Oprogramowanie współpracujące z mobilnymi...

Przejdź do Artykułu

Wirtualna rzeczywistość na Hackerspace Game Jam

Myśleliście kiedyś o stworzeniu własnej gry VR? Jeżeli tak to w najbliższy weekend może być ku temu świetna okazja. Hackerspace Trójmiasto zaprasza do wzięcia udziału w maratonie programistycznym organizowanym w ramach Global Game Jam. Dzięki współpracy z VR Visio na wydarzeniu pojawi się sprzęt, który pozwoli uczestnikom stworzyć gry oparte o technologię wirtualnej rzeczywistości. Informacja prasowa Hackerspace Trójmiasto to wiedza, rozwój i przestrzeń. To społeczność ludzi, która łączy się w celu podnoszenia własnych umiejętności, rozwijania technologicznych kompetencji i budowania innowacyjnych urządzeń. W tym roku Hackerspace podjął się kolejnego wyzwania – organizacji trójmiejskiej edycji Global Game Jam. Hackerspace Game Jam...

Przejdź do Artykułu

vTime najszerzej dostępną aplikacją typu ‚social VR’. Wsparcie dla gogli Daydream

VR-owa aplikacja społecznościowa vTime otrzymała wsparcie gogli Daydream, co czyni ją najszerzej dostępnym tego typu oprogramowaniem. Opublikowano wersję aplikacji typu „social VR” – vTime – dedykowaną mobilnej platformie Google Daydream. Użytkownicy headsetu Daydream View oraz współpracujących z nim smartfonów mogą od teraz mogą dołączyć do posiadaczy gogli Oculus Rift, Samsung Gear VR oraz rozwiązań typu Cardboard i przeprowadzić pogawędkę w różnego rodzaju wirtualnych pokojach spotkań. Prywatne chat-roomy, w których jednocześnie może znajdować się do czterech osób, zlokalizowane zostały m.in. na słonecznej plaży, pod wodą oraz w parku narodowym Yosemite. Możemy również wybrać leśne obozowisko z ogniskiem, jaskinię, biegun północny,...

Przejdź do Artykułu

Najlepsze filmiki 360º w roku 2016 – część 2

Zapraszamy na drugą część podsumowania najlepszych i najciekawszych naszym zdaniem filmików 360 stopni, które ukazały się w ubiegłym roku w serwisie YouTube. Pierwsza część podsumowania 2016 roku dostępna jest w tym miejscu. UWAGA: Wszystkie poniższe materiały można obejrzeć za pomocą smartfona i aplikacji YouTube dla mobilnych gogli typu Cardboard (Android i iOS) oraz Daydream (Android). W przypadku konsumenckich wersji gogli Oculus Rift i HTC Vive warunkiem jest posiadanie płatnego oprogramowania. Usługę taką oferuje polska aplikacja Cmoar VR Cinema, a także Virtual Desktop, który posiada opcję streamingu filmów 360º z YouTube na Oculusa i Vive oraz możliwość zapisania ich na...

Przejdź do Artykułu

Chińskie gogle Dlodlo wyglądające jak okulary przeciwsłoneczne już działają

Zademonstrowano udoskonaloną wersję prototypu Dlodlo Glass V1 – najmniejszych, najcieńszych i najlżejszych okularów wirtualnej rzeczywistości o parametrach zbliżonych do topowych PC-owych headsetów VR. W ubiegłym roku informowaliśmy o interesującym projekcie chińskich gogli Dlodlo Glass V1, które prezentowane były wówczas w wersji niewyświetlającej obrazu a pozwalającej jedynie na założenie na głowę. W międzyczasie firma zaliczyła we wrześniu nieudaną kampanię na Kickstarterze, ale urządzenie już działa i w udoskonalonej wersji zostało zaprezentowane podczas niedawno zakończonych targów CES 2017 w Las Vegas. Dlodlo Glass V1 oprócz tego, że są najmniejszymi, najcieńszymi i najlżejszymi ujawnionymi dotychczas goglami VR, charakteryzują się parametrami zbliżonymi do...

Przejdź do Artykułu

Najwięcej gier VR powstaje na gogle HTC Vive i Oculus Rift

Według ankiety przeprowadzonej wśród producentów gier komputerowych HTC Vive jest najczęściej wybieraną platformą VR dla nowo powstających produkcji. Minimalnie mniejszym zainteresowaniem cieszą się gogle Oculus Rift. Udostępniono wyniki ankiety przeprowadzonej wśród deweloperów, którzy zapowiedzieli udział w Game Developers Conference 2017, czyli największej na świecie konferencji przeznaczonej dla twórców gier komputerowych. Dzięki temu poznaliśmy ich preferencje odnośnie różnego rodzaju platform wirtualnej rzeczywistości. Tegorocznym liderem zostały gogle HTC Vive, które posiadać będą wsparcie 24% wszystkich tytułów projektowanych przez uczestników zbliżającego się konwentu. Minimalnie gorzej wypadł Oculus Rift uzyskując wynik na poziomie 23%. Na kolejnych miejscach znalazły się konsolowe gogle PlayStation VR...

Przejdź do Artykułu

Bądź na bieżąco!

Najnowsze Filmy VRPolska

Loading...