Poznaliśmy przybliżoną datę premiery bezprzewodowych gogli mieszanej rzeczywistości Intela.

Firma Intel przeprowadziła podczas targów CES 2017 kolejną prezentację gogli VR/AR – Project Alloy – podczas której ujawniono, iż urządzenie pojawi się w sprzedaży w czwartym kwartale tego roku na licencji różnych dużych producentów sprzętu.

Project Alloy to headset wyposażony w nowatorski system trackingu pozycyjnego opierający się na wykorzystaniu czujników Real Sense oraz kamer. Zastosowana technologia pozwoli na tzw. połączenie rzeczywistości, dzięki czemu poruszając się po pokoju w wirtualnej rzeczywistości, na wyświetlaczu pojawią się elementy ze świata realnego. Tego typu rozwiązanie pomoże w zmniejszeniu skali problemów związanych z przedmiotami w pokoju, które potencjalnie mogłyby zostać uszkodzone podczas zanurzenia w wirtualnym świecie. Technika pozwoli także na wykrycie ścian i poinformuje nas o możliwej kolizji.

To jednak nie wszystko co potrafi Project Alloy. Technologia wykorzystująca czujniki Real Sense pozwoli na przeniesienie do wirtualnego świata naszych rąk i dłoni, dzięki czemu nie tylko uzyskamy wyższy poziom odczuwanej imersji, lecz także w naturalny sposób będziemy mogli wykonywać różnego rodzaju interakcje z przedmiotami w grze oraz elementami interfejsu.

To wszystko osiągniemy bez konieczności rozstawiania w pomieszczeniu dodatkowych sensorów, takich jak np. te dołączane są do zestawów z headsetami HTC Vive i Oculus Rift. Gogle Project Alloy mają być całkowicie bezprzewodowe, co oznacza, że nie będzie także potrzeby podłączania ich do komputera. Kabel widoczny na poniższym materiale z sierpniowej prezentacji urządzenia został wykorzystany jednie do podpięcia pod telebim w celach prezentacji.

‚Intelowskie’ gogle na pokładzie posiadać będą baterię oraz własny procesor klasy PC (6 generacja Intel Core), który zaoferować ma duże ilości mocy obliczeniowej. Firma nie zamierza ograniczać się do własnego produktu, zamiast tego jej celem jest stworzenie otwartej platformy wirtualnej rzeczywistości. W związku z tym są w stanie nawiązać współpracę z każdą firmą zainteresowaną produkcją headsetu bazującego na technologii Alloy.

Podczas dzisiejszej prezentacji Intel zademonstrował przykład gry wieloosobowej wykorzystującej zeskanowany model rzeczywistego otoczenia jako środowisko wirtualne.