5 Rzeczy, Które PlaystationVR Robi źle – podstawowe wady PSVR od słabych soczewek po gubienie trackingu 🙁

Po materiale, w którym opowiedzieliśmy o 5 zaletach PSVR – pora na drugą stronę medalu. Dziś opowiemy wam o 5 rzeczach, które PSVR Robi źle!

Słabe Soczewki i Rozdzielczość Ekranu

Choć ukryte sprytnymi zabiegami – nie ma co się łudzić – ekran PSVR to zaledwie rozdzielczość FullHD. O ile widoczność pixeli została ograniczona dzięki specjalnej powłoce dyfuzyjnej delikatnie rozmazującej widziany obraz – ten błąd wychodzi w trakcie pokazywania bardziej szczegółowych elementów, jak np. drobne napisy czy skomplikowane modele. Również soczewki zastosowane w PSVR to zwykłe soczewki dwuwypukłe – które nie tylko uzyskują gorsze wyniki FoV niż soczewki Fresnela, ale mają bardzo mały sweet spot – czyli małe pole, w którym obraz jest w pełni ostry.

Brak Regulacji i Wbudowanych Słuchawek

PSVR pod względem wygody headsetu jest bezkonkurencyjny. Brakowało dosłownie odrobiny do perfekcji i niestety – daje się to odczuć podczas korzystania. Pierwszym mankamentem jest brak regulacji IPD – czyli rozstawu soczewek. Ludzie z szerszym rozstawem oczu w efekcie będą mieli problem z ostrym widzeniem wyświetlanego obrazu. Drugim natomiast, na szczęście mniej poważnym jest brak wbudowanych słuchawek. O ile w przypadku mocowania paskowego, jak w Oculusie czy Vive wbudowane słuchawki przeszkadzają – o tyle w mocowaniu koronowym bardzo dobrze by się wpasowały i zminimalizowały liczbę kabli i urządzeń do zamontowania na swojej głowie.

Brak Kompatybilności z PC

PSVR mogło by mocno podbić swoją sprzedaż i stać się bezkonkurencyjnym liderem na rynku gdyby tylko… pozwoliło na kompatybilność z PC, w tym np. z popularnym standardem PSVR. Wyobraźcie sobie headset za 1700zł, który działa nie tylko z dedykowanymi grami na konsole, ale także z niektóymi tyutłami Oculusa czy Vive’a. To by było coś!

Jakość Graficzna Gier.

120Hz odświeżania, Ekran FullHD, Positional i Rotational Tracking… i moc obliczeniowa PS4, która niestety mocno headset ogranicza. O ile gry mocno bawią, o tyle jakościowo nie powalają i wyglądałyby sporo lepiej – gdyby odpalić je na mocniejszym sprzęcie obliczeniowym.

Gubienie Trackingu

Chyba najmocniejsza Szpila w zestawieniu. PSVR operuje na trackingu światła widzialnego – kamerka PS4 obserwuje świecące kulki kontrolerów i wzorki na PSVR obliczając ich położenie w przestrzeni. Niestety – tego typu system nie lubi światła i wystarczą niekorzystne warunki – tzn zbyt doświetlone pomieszczenie – i nasze PSVR zacznie się totalnie gubić. Podobnie sprawa się ma, gdy stoimy tyłem do kamerki – kontrolery w grach takich jak job simulator bardzo często szwankują i zdecydowanie najmocniejszymi tytułami PSVR są tytuły „siedzące”

 

I to już wszystko – pamiętajcie aby napisać, co sądzicie o tej serii i koniecznie sugerujcie, jaki następny sprzęt mamy wziąć pod lupę.

 

3majcie się, papa!

 

—————————————————-
Masz pytanie? Zadaj je tutaj! ► http://forum.vrpolska.eu
Polub Facebooka ► http://www.facebook.com/vrpolska
Subskrybuj nasz kanał. Kliknij w link ► http://vrpolska.eu/youtube
—————————————————-

Dziękujemy za obejrzenie naszego filmu. Jeżeli film się podobał – nie zapomnij zostawić kciuka w górę, to jest dla nas bardzo ważne!

Ekipa
VRPolska.eu