Wybierz Strona

Telefony idealne do VR prosto z MWC2016

Telefony idealne do VR prosto z MWC2016
telefony_vr

 

Kolejne podejście do VR odcisnęło duży ślad na obecnym rynku technologicznym i producenci smartfonów nie pozostali na ten boom obojętni. Na niedawno zakończonych targach MWC2016 mających miejsce w Katalonii mogliśmy zobaczyć produkty trzech dużych producentów nastawione na wirtualną rzeczywistość.

Na początek Samsung i jego Galaxy S7. Koreański producent reklamuje swój nowy telefon jako sprzęt stworzony do VR co podkreśla dodając do zamówień przedpremierowych gogle Gear VR. Miejmy nadzieję, że pojawi się na niego więcej treści niż dotychczas i oficjalne wsparcie dla aplikacji Google Cardboard, które nie raz dorównują Samsungowym rozwiązaniom. Ceny (w zł) wynoszą 3199 za S7 i 3599 za S7 Edge.

Producent zapowiedział również kamerę 360nagrywającą w 4K i możliwość podglądu w czasie rzeczywistym dla posiadaczy Galaxy S7, Galaxy S7 Edge, Galaxy S6 Edge Plus, Galaxy Note 5, Galaxy S6 Edge, Galaxy S6.

 

Tutaj link jak kamera sprawdza się w akcji

Do zabawy postanowił dołączyć także Alcatel i zrobił to w bardzo ciekawym stylu. Otóż jego nowy flagowiec Idol 4S (nazwa OneTouch odchodzi w niebyt) będzie zapakowany w opakowanie, które będzie można przerobić na najprawdziwszego plastikowego Cardboarda. W goglach uwagę przykuwają dość duże soczewki (nie podano jednak ich wymiarów), 3 paski do mocowania na głowie i swobodny dostęp do portów po włożeniu telefonu do gogli. Optymizmem napawa również cena, która powinna oscylować w granicach 1600 zł.

Ostatnią gwiazdą był G5 od firmy LG. Pod względem podzespołów telefon jest idealny do mobilnego VR, ponieważ jako pierwszy telefon z Androidem będzie posiadał jednocześnie ekran QHD oraz USB typu C w wersji 3.0 co zapewni doskonały obraz i szybki przesył danych. Nie zachęca jednak cena, która według plotek ma wynosić ok 3399 zł.

Oprócz tego na MVC LG zaprezentowało również szereg akcesoriów zwanych LG Friends. Nas zainteresują szczególnie dwa. Pierwsze to kamera 3600 nagrywająca jednak tylko w 2K, a drugie to gogle VR. Są one o tyle ciekawe, że łączą się ze smartfonem za pomocą kabla USB i mają własny wbudowany wyświetlacz o gęstości 639 ppi. Sprawia to, że waga samych gogli wynosi tylko 118 gramów. Nie ujawniono natomiast, czy gogle będą współpracować z PC.

 

 

O autorze

VRPolska

Uogólnione konto redakcyjne, stosowane przy wspólnych tekstach i materiałach :)