Twoje ciało jako kontroler ruchowy

Gdy mówimy o kontrolowaniu gier swoim ciałem, najczęściej myślimy o Kinekcie od Microsoft’u lub w mniejszym stopniu o prostych kontrolerach ruchowych takich jak Playstation Move czy Wii Mote. Lecz Linda Lobato wraz z kolegami z Machina Wearable Technology postanowili rozwinąć swój poprzedni projekt, którym był kontroler MIDI w… kurtce (Sukces i szczegóły zbiórki na Kickstarterze).


Tak, dzięki doświadczeniu zebranemu podczas produkcji poprzedniego kontrolera, powstał kontroler OBE – Out of Body Experience. Jest to kurtka z odpowiednio rozmieszczonymi czujnikami (m.in. akcelerometry). Głowną cechą, którą chwalą się projektanci, oprócz  wodoodporności czy wygody, jest otwartość hardware’u i software’u, tzn. produkt będzie sprzedawany z licencją open source. Dla użytkowników jak i developerów oznacza to swobodę w tworzeniu oprogramowania i gier. Według zapewnień twórców, developerzy mają wkrótce dostać protypy. Kurtka wykorzystuje technologie Motion Capture, reakcje za pomocą wibracji oraz znajdziemy też bardziej standardowe elementy jak przyciski.

Na dzień dzisiejszy nie wiadomo na kiedy planowana jest premiera, lecz możemy się domyślić ile taki gadżet może kosztować. W oficjalnym sklepie firmy znajdziemy kontroler MIDI za $999 a kurtkę przeznaczoną jedynie do słuchania muzyki za $280. Z racji dodaktowych cech, produkt końcowy może być nawet droższy niż kurtka MIDI, która przyjęła się w środowisku pasjonatów. Dla rynku gier komputerowych taka cena może być zaporowa, patrząc choćby na wydarzenie z ostanich tygodni, czyli ogłoszenie ceny konsumenckiego wydania Oculus Rift. Poniżej można zobaczyć krótki materiał przygotowany przez twórców.