htc_vive_2

Valve ogłosiło, iż nowa wersja developerska gogli HTC Vive została rozesłana. Zaprezentowane na targach CES, HTC Vive Pre po kilku problemach technicznych, wreszcie trafi w ręce twórców aplikacji. Powodem opóźnienia była m.in. chęć dopracowania kamery umieszczonej na froncie urządzenia.

Przypomnijmy czym jest HTC Vive. Jest to wspólny projekt Valve oraz HTC pod zbiorczą nazwą SteamVR. Obecny zestaw developerski składa się z gogli, dwóch stacji bazowych i dwóch dedykowanych kontrolerów. Z racji wymogu umieszczenia w pomieszczeniu wspomnianych stacji bazowych, które służą do odczytu położenia urządzenia, gogle od HTC są postrzegane jako najbardziej wymagające technicznie od użytkownika. Producenci jednak zapewniają, że większość pokoi graczy „poradzi sobie” jeśli chodzi o dostępny metraż. Według oficjalnej instrukcji do poprawnego korzystania z urządzenia wystarczy pusta przestrzeń o wymiarach 2m x 1,5m. Zastosowanie tych czujników wpływa bardzo pozytywnie na lokalizowanie gogli i kontrolerów w przestrzeni co może mieć wpływ na walkę z konkurencją (Oculus Rift, Playstation VR), która stosuje prostsze metody. W wersji konsumenckiej twórcy obiecują takie dodatki jak zestaw słuchawkowy, usprawnione mocowanie czy przemodelowanie kontrolerów dla większej ergonomii.

UPDATE (11.02.16):

Gabe Newell ogłosił, że na Vision Summit KAŻDY developer dostanie Vive Pre. Ponadto Valve wspólnie z Unity potwierdzili pełne wsparcie dla SteamVR i Vive w środowisku Unity.