5 zalet HTC VIVE Robi dobrze – od wygody headsetu po aplikacje 🙂

Po PlayStation VR, gdzie wytypowaliśmy jego mocne i słabe strony pora na kolejny headset – HTC Vive. Dziś opowiemy wam o 5 rzeczach, którymi HTC Vive zdecdowanie może się pochwalić.

Pełen Zestaw do Wirtualnej Rzeczywistości.

HTC Vive to pierwszy zestaw, który pojawił się na rynku oferując nie tylko dośwadczenia VR umiejscowione na krześle z padem w dłoni – ale tzw. „Room Scale” czyli śledzenie headsetu oraz kontrolerów ruchowych w 3 osiach w przestrzeni 3×3 metry. W skrócie – Możemy strzelać, możemy skakać, możemy kryć się za przeszkodami – dosłownie wszystko. Choć PSVR oraz Oculus Touch zbliżają się technologicznie – nie zapominajmy kto był szybszy – ponad pół roku szybszy.

Soczewki i Parametry Obrazu

5cm soczewki fresnela, rozdzielczość ekranu 2160×1200 oraz odświeżanie na poziomie 90Hz. HTC Vive siedzi w ścisłej czołówce technologicznej i zdecydowanie nie uświadczymy na nim uciążliwego Screen Door Efect czy Screen Tearingu. Tyle – i aż tyle.

SteamVR

Swego rodzaju efektem ubocznym HTC Vive jest Steam VR – ekosystem spajający wszelkie gry, kontrolery i headsety w VR. Dzięki temu nie jesteśmy skazani na zamkniętą architekturę – ze spokojem możemy np. podłączyć Oculusa jako headset i zmodyfikowane kontrolery Move jako kontrolery ruchowe. Podobnie z grami – możemy odpalić praktycznie każdą grę na kazdym zestawie i będzie ona działac tak, jak możemy się tego spodziewać. Wydaje się to oczywiste – ale konkurencja pielęgnuje tylko swoje zamknięte ekosystemy i nie pozwala na taką swobode jak rozwiązania HTC i Steam.

Zaawansowany system śledzenia

HTC Vive jako jedny operuje na odwrotnej metodzie śledzenia elementów zestawu. W tym przypadku stacje bazowe sa emitarami światła, a własciwie całej siatki świetlnej – Headset i kontrolery z kolei mają masę diod światłoczułych, które tą siatkę badają i zwracają komputerowi swoje położenie. W efekcie otrzymujemy system śledzenia, który wybacza sporo błędów i nie daje się łatwo oszukać – z kolei pozwala na sporą modulację. Już dziś można zobaczyć projekty, w których śmiałkowie rozstawiali system śledzenia na całe hale lub wspinali się na wysokość paru metrów – wciąż śledzeni przez system

Otwarcie na Rynek

HTC Vive wraz ze Steamem nie tylko otwiera się na rynek konsumencki poprzez Steam VR. Otwiera się na developerów i przedsiębiorców. Do tego stopnia, że bardzo często przed premierą studia developerskie dostawały zestawy Vive – zupełnie bezpłatnie, aby nie ograniczane mogły tworzyć. Podobnie sytuacja ma się w przypadku salonów VR – HTC Vive to jedyny headset, który można używać w Salonach VR bez obaw o konsekwencje prawne  – do dyspozycji właścicielom oddano specjalne konta subskrybcyjne, które pozwalają na zarabianie podczas wypożyczania sprzętu w salonie – oczywiście, jest to okupione pewną opłatą miesieczną, ale wciąż – nikt więcej nie pokusił się o taki system.

Zakończenie

I oto 5 rzeczy, które HTC Vive robi dobrze. Dajcie znać, jeżeli macie w głowie inne plusy i koniecznie zostawcie lajka pod tym filmem, jak i subskrypcje – aby dowiedzieć się nowości ze świata VR. Do następnych materiałów! Trzymajcie się, papa!


Masz pytanie? Zadaj je tutaj! ► http://forum.vrpolska.eu

Polub Facebooka ► http://www.facebook.com/vrpolska

Subskrybuj nasz kanał. Kliknij w link ► http://vrpolska.eu/youtube


Dziękujemy za obejrzenie naszego filmu. Jeżeli film się podobał – nie zapomnij zostawić kciuka w górę, to jest dla nas bardzo ważne!

Ekipa
VRPolska.eu