Wybierz Strona

Table of Tales: The Crooked Crown [recenzja PSVR]

Lochy i Smoki w VR

Table of Tales: The Crooked Crown to przygodowa gra fabularna, która przenosi idee gier RPG  takich jak Dungeons and Dragons do wirtualnej rzeczywistości. Siądźmy więc przy magicznym stole i poprowadźmy drużynę śmiałków przez świat pełen magii i miecza.

Opowieść prowadzona jest przez mechanicznego ptaka o nazwie Arbitrix, który jest Mistrzem Gry. Historia opisuje losy grupy śmiałków poszukujących skarbów, którzy zostają wplątani w większą intrygę.

Rozgrywka

Rozgrywka koncentruje się przede wszystkim na turowej walce. Czasem w trakcie podróży podejmujemy inne decyzje związane z wyborem odpowiedniej postaci do realizacji danego zadania. Postacie wraz z rozwojem zdobywają dostęp do lepszych, bardziej zabójczych zdolności, reprezentowanych przez karty. Ilość punktów akcji jest ograniczona, co wymusza odpowiednie zarządzanie swoimi akcjami.

Wybory

W tej opowieści nie ma „złych” decyzji są jedynie alternatywne ścieżki. Błąd lub porażka oczywiście nie pozostaje bez konsekwencji (z reguły związanej z walką), ale historia jest kontynuowania. Inne decyzje prowadzą do innych konsekwencji. Co jeśli zamiast gonić za zabójcą powstrzymał byś strażników przez sprawdzeniem okolicy? Lub gdybyś bardziej byś zadbał o tego NPC i pomógł mu przeżyć atak potworów? Jak wpłynęłoby to na dalszą rozgrywkę? Takie podejście zachęca do wielokrotnego podchodzenia do gry, zwłaszcza ze trwa ona tylko około 3 godzin.

Oprawa i sterowanie

Lokacje i grafika sprawiają dobre wrażenie, zwłaszcza, że każda postać jest odrębnie animowanym fragmentem gry. Choć obserwujemy wszystko z perspektywy ducha opiekuńczego to mimo to można się wczuć w losy swojej drużyny. Oprawa dźwiękowa podkreśla atmosferę. Mimo iż jest tu tylko jeden to fantastycznie czyta wszystkie postacie, zmieniając ton i dostarczając każdemu z nich innej osobowości.

Same akcje wykonujemy intuicyjnie podnosząc postać i przestawiając ją do celu bądź wybierając kartę do zagrania. Podczas gdy korzystanie z dwóch kontrolerów Move jest zdecydowanie najlepszym sposobem na doświadczenie gry, można użyć również Dualshock w razie konieczności. Z uwagi na sposób przedstawienia akcji gra nie wywołuje również problemów z błędnikiem.

Bitwa o loch

Gra posiada dość ograniczony lokalny tryb wieloosobowy, w którym jeden z graczy używa VR i staje się Władcą Podziemni, zaś do 3 innych graczy wciela się w Bohaterów, którzy będą musieli wygrać w turowej bitwie na śmierć i życie.

Ocena

Table of Tales: The Crooked Crown to przyjemne przeniesienie na planszę atmosfery papierowych lochów i smoków. Choć gra nie jest zbyt długa to wybory zachęcają do kilkukrotnych prób przejścia. Rozgrywka nie jest może wymagająca, ale sprawia dużo satysfakcji.

Table of Tales: The Crooked Crown

86
Table of Tales: The Crooked Crown
8

Fabuła

8/10

    Immersja

    6/10

      Cena/Jakość

      7/10

        Wykonanie

        9/10

          OCENA KOŃCOWA

          8/10

            Zalety

            • Regrywalność
            • Przyjemna grafika
            • Narracja
            • Przyjazna dla osób z chorobą symulatorową

            Wady

            • Czas rozgrywki
            • Dość proste walki

            Review

            80%

            80%

            O autorze

            Robert Cymbalak

            Fan Science-Fiction. Zarówno w literaturze, na małym ekranie, na planszy (4X, figurkowe gry bitewne) jak i w grach elektronicznych. Lubię, gdy gra posiada bogatą fabułę i uniwersum, mam ogromny sentyment do Wrót Baldura, Fallouta oraz Mass Effecta.

            1 komentarz

            1. Avatar

              Super recenzja! Ale co się dzieję ze stroną? Już nie będzie kontynuowana?

              Odpowiedz

            Zostaw odpowiedź

            Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.