Wybierz Strona

W VR NIE MA LOCKDOWNU
relacja wydarzenia

       W związku z ze zmianami w świecie VR, podyktowanymi rozwojem technologicznym jak i wpływem pandemii
na system pracy w wielu branżach,  24 lutego zorganizowane zostało spotkanie w wersji online zatytułowane
W VR nie ma lockdownu. Organizatorzy z
3cityVR postanowili tym samym przybliżyć wszystkim sposoby
na wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w pracy zawodowej. Jeżeli nie mogliście uczestniczyć w wydarzeniu,
to przygotowaliśmy dla Was krótkie podsumowanie.

  Konferencja rozpoczęła się 24 lutego o godzinie 18:23 i poza początkowym opóźnieniem obyła się bez żadnych problemów – to pokazuje, jak szybko rozwija się VR i że już dziś można spotykać się
w wirtualnej przestrzeni bez wychodzenia z domu, czy biura.

      Po przywitaniu przybyłych gości przez organizatora wydarzenia Tomasza Dowgielewicza (3cityVR) zaproszony na scenę został Andrzej Wójcicki, który opowiedział o prowadzeniu szkoleń VR,
a także aplikacjach wspomagających organizację konferencji i dyskusji.

    Zwrócił uwagę na ułatwienia idące wraz z taką formą spotkań – między innymi poruszył “wygodne” rozmowy na zoomie, testowanie skali importowanych obiektów w przypadku aplikacji
o zabarwieniu inżynierskim, a także możliwość zostawiania notatek przy tych obiektach.

   Opowiedział również trochę o silnikach
do tworzenia wirtualnych przestrzeni (np. Unreal Engine 4 i Unity), jakie są płatne i bezpłatne rozwiązania, a także jak istotną rolę odgrywają avatary (i jak mogą wyglądać w poszczególnym aplikacjach).

    W dalszej części mieliśmy przyjemność posłuchać wystąpienia Szymona Wegnera z firmy Flint, zajmującej się prowadzeniem szkoleń i wdrożeniami rozwiązań VR dla firm i uczelni.

     Zaczął od omawiania zalet tych rozwiązań, wśród których można wymienić atrakcyjność wybranej formy, a także samo zaangażowanie uczestnika poprzez całkowite odcięcie się od świata zewnętrznego.
Warto jeszcze wymienić wspomniany aspekt bezpieczeństwa, który niesie za sobą wersja VR szkolenia
– w pewnych przypadkach niemożliwością byłoby przeprowadzenie podobnej symulacji w normalnym życiu, bez narażenia uczestników szkolenia.

 Następnie przeszedł do omówienia stworzonych przez firmę Flint projektów, które odniosły sukces na rynku. Tak oto usłyszeliśmy o symulatorze
dla straży pożarnej, dla którego trzeba było stworzyć specjalne kontrolery, systemie szkoleń Triage VR, a także projekcie dla grupy Santander (z ciekawostek projektu opracowali reagowanie aplikacji na skinięcie głowy uczestnika spotkania).

  Oprócz prezentacji własnych projektów wskazał również różnice pomiędzy symulatorami ekranowymi i wirtualnymi i to jakie konkretnie gogle są wykorzystywane przeważnie do tych celów (firmy Oculus i Pico są bez konkurencji
w pewnych zastosowaniach).

      Zaznaczył, że rozwiązania VR są dużo tańsze, gdyż oprócz gogli i odpowiedniej przestrzeni
nie potrzebujemy dodatkowego sprzętu
– co również przekłada się na większe możliwości transportu zestawów szkoleniowych między oddziałami firm i ich pracownikami. Przyłożył wagę również do metod dezynfekcji headsetów,
co w czasach pandemii ma jeszcze większe znaczenie.

      O wyjątkowości wydarzenia może świadczyć fakt, że odbyło się zarówno w wersji desktopowej,
jak i w samym VR. Słuchacze mieli również możliwość skorzystania w wersji stream na fb, co zwiększyło liczbę odbiorców i miejmy nadzieję, że choć części z nich informacje zdobyte podczas spotkania przydadzą się
do realizacji własnych projektów. 

     Prelegenci zadeklarowali się również odpowiedzieć na wszystkie pytania zadane drogą mailową,
co pokazuje jak ważna i skuteczna dla wszystkich może być współpraca użytkowników VR.
Przyczynia się do rozwoju nie tylko biznesów w VR ale też w dużym stopniu całej branży wirtualnej rzeczywistości. Dziękujemy wszystkim współorganizatorom i uczestnikom wydarzenia i życzymy, żeby takie spotkania odbywały się coraz częściej.

   Wydarzenie odbyło się w systemie MeetUp dzięki możliwościom Mozilla Hubs. Jeżeli jesteś zainteresowany tematem spotkania i chciałbyś zdobyć odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, prześlij je na adres pawel.lobanowski@vrpolska.eu, a my przekażemy je dalej do wyżej wspomnianych osób.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.