Wybierz Strona

Kategoria: Recenzje Gier Quest VR

Cubism [Meta Quest] – Wideorecenzja | Pchla Buda

Czym jest kubizm? Zgodnie z tym, co podaje popularna internetowa encyklopedia, jest to kierunek w sztukach plastycznych, głównie malarstwie i rzeźbiarstwie poszukujący nowych zasad budowy przestrzennej dzieła przez odrzucenie reguł perspektywy i geometryczne uproszczenie elementów kompozycji.

W tym materiale chciałbym skupić się na dziele współczesnego artysty nurtu kubistycznego — Thomasa Van Bouwela, a wspomniane dzieło to… Cubism. Geometryczno-logiczna gra dostępna na platformie Rift, Quest i PC VR.

Czytaj więcej

OHSHAPE [Meta Quest/PC VR] – Wideorecenzja

Osobiście uważam, że ruchowych gier rytmicznych nigdy za wiele w wirtualnej rzeczywistości – OhShape jest kolejnym przedstawicielem tego gatunku, który zmusza nas do aktywności fizycznej w akompaniamencie żwawej muzyki. Zapewne znacie lub widzieliście fragmenty takiego teleturnieju jak Hole In The Wall lub Brain Wall, gdzie uczestnicy muszą wykonywać różnorakie pozy by zmieścić się swoim ciałem w otworze nadciągającej do nich ściany. Tutaj koncept jest praktycznie ten sam, choć urozmaicony taneczną muzyką.

Czytaj więcej

Les Mills Bodycombat [Meta Quest] – Wideorecenzja

W świecie VR jest wiele gier i aplikacji fitness, dzięki którym możesz zadbać o zdrowie i spalić niepotrzebne kalorie. Jednak jeśli szukasz czegoś więcej, niż zwykła gra VR, w której wymachujesz rękoma na lewo i prawo, to zapraszam Cię do zapoznania się z grą, którą recenzuję w materiale. Jej twórcy obiecują bogate portfolio treningów, najwyższej jakości coaching, innowacyjną mechanikę i różne poziomy intensywności dla wszystkich odbiorców. Jak sprawdza się w praktyce najnowsza gra od hiszpańskiego studia Odders Lab i co tak naprawdę ma do zaoferowania Les Mills w VR?

Czytaj więcej

AFTER THE FALL – Recenzja PC VR & Quest

After The Fall to shooter VR z naciskiem na rozgrywkę w kooperacji od studia Vertigo Games, które ma już na swoim koncie kilka gier VR. Znani są oni głównie z takich tytułów jak Arizona Sunshine czy całkiem świeże Unplugged. Ich najnowsze dziecko wrzuca nas do postapokaliptycznego świata, pogrążonego wieczną zimą oraz oczywiście obleganego przez plagę zombie, nazywane tutaj mianem “Snowbreed”.

Czytaj więcej

SYNTH RIDERS – Wszystkie DLC. Na pytania redakcji odpowiada Paweł Gajda z Kluge Interactive

Przedstawiamy zbiór wszystkich DLC, jakie mogą wzbogacić bazową grę Synth Riders – naszego faworyta, jeśli myślimy grach sportowo-muzycznych. Tych, którzy jeszcze nie wiedzą, z czym będą mieli do czynienia, odsyłamy do recenzji Synth Riders autorstwa Mateusza Jakubczyka. Wraz z nieustającym rozwojem tytułu, postanowiliśmy ową recenzję rozszerzyć o wszystkie DLC, jakie do tej pory ujrzały światło dziennie. Co więcej, obok opinii naszego zaprzyjaźnionego recenzenta Damiana Perki, znajdziecie komentarze Polaka, który pracuje w Kluge Interactive (twórcy Synth Riders). Paweł Gajda, człowiek od marketingu Kluge, zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań związanych z tworzeniem i wydawaniem rozszerzeń do gier.

Czytaj więcej

VEN VR ADVENTURE – RECENZJA QUEST

Znajdujemy się na nieznanej planecie, która została najechana przez najeźdźców z kosmosu, gdzie spotykamy tubylca imieniem Ven. Musimy mu pomóc uratować jego magiczny świat oraz pobratymców z rąk złowrogiego Bruce’a Nelsona, który podbił planetę. Podczas naszej przygody przemierzymy trzy regiony planety Vena. W każdym z nich mamy cztery platformowe etapy, w których naszym zadaniem będzie odnalezienie dziesięciu tubylców ukrywających się przed Nelsonem.

Czytaj więcej

DISC NINJA – RECENZJA QUEST

Do przenoszenia prawdziwych sportów do świata wirtualnej rzeczywistości można podejść dwojako – w sposób realistyczny jak w przypadku Eleven Table Tennis, który usiłuje jak najwierniej oddać niuansy odbijania piłeczki ping-pongowej. Lub na wzór Racket: Nx zastosować wybrane elementy popularnego sportu (w tym przypadku Squasha) i zaimplementować je do bardziej “arcadowego” środowiska jakim są gry wideo.
Najnowsza produkcja studia Immersion Games znajduje się gdzieś w rozkroku pomiędzy wspomnianymi powyżej przykładami, oddając w nasze ręce tytuł, którego mechanika jest próbą przeniesienia koncepcji dyskgolfa (freesbee golfa) dla posiadaczy gogli VR. Pytanie – czy robi to dobrze?

Czytaj więcej

UNPLUGGED – Recenzja Quest

Kiedy w czerwcu tego roku podczas pokazu Upload VR Showcase zaprezentowano trailer do gry Unplugged: Air Guitar, napisałem na swoim blogu “Guitar Hero, ale oparte na graniu w powietrzu. Koncept może i jest ciekawy jednak jak dla mnie zbyt spłycony. Idealną grą tego typu byłaby mieszanka Unplugged i Rocksmitha — Hand Tracking wykorzystany do wyświetlania naszej prawdziwej gitary i dłoni, integracja z apką na telefon i nadlatujące kafelki pokazujące dokładnie, w którym miejscu na gryfie powinna znaleźć się nasza dłoń. Jako gitarzysta i stary weteran Guitar Hero i Rocksmitha nie jestem pod wrażeniem.”
Zabawne, jak diametralnie różne może być pierwsze wrażenie ugruntowane na podstawie zapowiedzi, w kontraście do opinii wyrobionej dzięki obcowaniu z produktem.

Czytaj więcej

CHESS CLUB – Recenzja Quest + miniwywiad z Odders Lab

Pod koniec czerwca w oficjalnym sklepie Oculusa zadebiutowały wirtualne szachy. Gra Chess Club to produkcja Odders Labs, twórców OhShape, rytmicznej gry tanecznej, inspirowanej programem telewizyjnym Hole in the Wall. Wciągnięty w wirtualną rozrywkę od premiery drugich gogli Oculus Quest, pomyślałem… Czemu nie? Warto spróbować. Tak, to wciąż gra komputerowa, ale w pewnym stopniu jest tam interakcja z planszą, chociaż wirtualną. Dwa miesiące testowałem Chess Club i zdążyłem wyrobić sobie zdanie na temat nowej produkcji Odders Labs. Jakie zatem są wirtualne szachy od hiszpańskiego studia?

Czytaj więcej
  • 1
  • 2