Wybierz Strona

Kategoria: PC VR

VIVE MARS CAMTRACK – Pierwsze gotowe rozwiązanie do produkcji wirtualnej | HTC Vive

VIVE Mars CamTrack to łatwe w zastosowaniu, a jednocześnie profesjonalne rozwiązanie, które zapewnia dokładne śledzenie pozycji kamer na potrzeby wirtualnej produkcji filmowej. Sprzęt korzysta z wiodącej w branży VR technologii śledzenia opartej o stacje bazowe. Standardowy zestaw składa się z 7 calowego dotykowego modułu VIVE Mars, trzech modułów Rover, dwóch trackerów VIVE Tracker 3.0, dwóch stacji bazowych Base Station 2.0, oraz wysokiej jakości niezbędnego okablowania. Jest to kompletny system, który działa niemal od razu po wyjęciu z opakowania. Kompaktowe gabaryty i łatwość obsługi Mars sprawiają, że filmowanie jest prostsze zarówno w małym studiu nagrań, jak i na wielkim planie filmowym.

Czytaj więcej

OWO GAME – TECHNOLOGIA DOZNAŃ W KAMIZELCE HAPTYCZNEJ

Firma OWO opracowała i opatentowała bezprzewodową haptyczną kamizelkę do gier, która pozwala graczom odczuwać ponad 30 różnych wrażeń w czasie rzeczywistym podczas grania lub słuchania muzyki, czy oglądania filmów. Kompatybilna z PC, urządzeniami mobilnymi, konsolami i VR, OWO Game oparta jest na algorytmie doznań, który OWO wykorzystało do modyfikacji 9 różnych parametrów ciągu impulsów. System nosi nazwę Sensation Technology.

Czytaj więcej

XTAL 3 – 9 tysięcy dolarów za headset VRgineers (w tańszej wersji)

Vrgineers mogą pochwalić się nie tylko nową współpracą Z Somnium Space przy budowie samodzielnego headsetu VR, ale także swoim najnowszym dzieckiem – XTAL 3. Kolejne high-endowe urządzenie skierowane jest do klientów korporacyjnych i wojskowych, o czym mogą na starcie świadczyć ceny, które startują od ok. dziewięć tysięcy dolarów. Co kryje w sobie ekwiwalent trzydziestu Meta Quest 2?

Czytaj więcej

CES 2022 DLA BRANŻY XR – Nowe headsety i akcesoria

CES, to coroczne targi organizowane przez Consumer Technology Association (CTA), odbywające się w styczniu w Las Vegas Convention Center. Wydarzenie zazwyczaj gości prezentacje nowych produktów i technologii w branży elektroniki użytkowej. Oczywiście wraz z rozwojem branży rozszerzonej rzeczywistości, podczas wydarzenia można znaleźć również coraz więcej dla nas ciekawych akcentów. Tak oto mieliśmy okazję zobaczyć prezentację oczekiwanego PSVR2 i nieoczekiwanego MeganeX, a także opaskę śledzącą od HTC, inteligentną soczewkę kontaktową od Mojo Vision i plany na jeszcze lepsze procesory Qualcommu i Microsoftu.

Czytaj więcej

MEGANEX – Nowy headset MicroOLED od Shiftall

Shiftall, spółka zależna firmy Panasonic, twórcy kompatybilnego ze SteamVR systemu śledzenia ciała HaritoraX, ogłosiła, że w tym roku wypuści lekki konsumencki headset VR, który zawiera mikrowyświetlacze OLED i możliwość odtwarzania treści SteamVR. Nazwany MeganeX, niskoprofilowy headset o wysokiej rozdzielczości ma zostać wprowadzony na rynek wiosną 2022 roku, w cenie około 900 dolarów.

Czytaj więcej

KAT LOCO S – Recenzja czujników ruchu

Jakiś czas temu opublikowany został artykuł o moim unboxingu Kat Loco S. Opisałem w nim zawartość opakowania oraz podstawowe opcje konfiguracyjne i problemy, na jakie natrafiłem. W niniejszym artykule opiszę swoje odczucia z użytkowania sprzętu, jak i wrażenia oraz wpływ Kat Loco S na rozgrywkę.
Przetestowałem następujące gry: Half Life Alyx, SkyrimVR, Zero Caliber, Onward i Contractors. Od razu chciałbym zaznaczyć, że nie jestem ekspertem od taktycznych strzelanek i nigdy nie nabyłem umiejętności gry w takowe, więc moja opinia może nie wyczerpywać tematu.

Czytaj więcej

KAT loco S – Unboxing

Początkowo specjalista ds. Lokomocji, KAT VR, koncentrował się na rynku rozrywki korporacyjnej i lokalizacyjnej (LBE) z dużymi bieżniami wielokierunkowymi. W zeszłym roku firma zwróciła się w stronę rynku konsumenckiego dzięki swojemu systemowi do noszenia KAT Loco. Jakiś czas temu pojawił się nowy i ulepszony zestaw drugiej generacji, KAT Loco S.

Czytaj więcej

TACTOSY FOR ARMS / TACTAL FOR FACE – recenzja akcesoriów bHaptics

Jakiś czas temu opisywałem tutaj moje wrażenia z użytkowania kamizelki haptycznej od bHaptics – TactSuit X16. Wspominałem, że wykorzystanie dodatkowego zmysłu dotyku przynosiło mi dużo frajdy i zapewniało pewną przewagę nad innymi graczami w sieciowych strzelankach, ale wywołało też u mnie poczucie niedosytu. Przede wszystkim dlatego, że dodatkowe efekty mogłem odczuć tylko na swoim korpusie, brakowało mi ich natomiast na pozostałych częściach ciała. Z tego powodu, dla jeszcze większej możliwości wczucia się w wirtualną rzeczywistość, postanowiłem uzupełnić swój zestaw o kolejne sprzęty koreańskiej firmy -Tactosy for Arms oraz Tactal for Face. Czy nowe haptyczne zabawki spełniły moje oczekiwania? Tu zdania są podzielone, ale zacznijmy od początku.

Czytaj więcej