Wybierz Strona

Kategoria: Publicystyka

WIKTORIA 1920 – Ostatnie pokazy w ramach Wirtualnego Teatru Historii

Biuro Programu „Niepodległa” umożliwiło mieszkańcom niedużych miejscowości odwiedzenie niezwykłego mobilnego centrum edukacyjnego – Wirtualnego Teatru Historii „Niepodległa”. Multimedialna wystawa wybranych eksponatów prezentujących niepospolitą historię II RP ruszyła w trasę wokół Polski w specjalnie przygotowanej ciężarówce. W ramach wystawy jej uczestnicy mają możliwość obejrzenia filmu VR Wiktoria 1920, o którym piszemy w dalszej części artykułu.

Czytaj więcej

PunkPirates SA stawia na produkcje VR o budżecie ok. 1 mln zł i przedstawia wyniki

Ponad 0,55 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracowała w pierwszym półroczu br. notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółka PunkPirates. W raportowanym okresie firma odnotowała prawie 0,14 mln zł zysk netto. PunkPirates konsekwentnie rozwijała strukturę i zakres kompetencji.

Wynikiem podjętych w ostatnich miesiącach działań jest m.in. powstanie firmy Games 4Experience, rozpoczęcie etapu produkcji gry Community Paintball VR, a także dołączenie do Blockchain Game Alliance. W najbliższym kwartale PunkPirates chce poszerzać zakres działalności poprzez rozwój RAION Games.

Czytaj więcej

Live Motion Games SA zawarła umowę z Epic VR na port gry Builder Simulator do świata wirtualnej rzeczywistości

Builder Simulator, jeden z autorskich tytułów notowanej na NewConnect spółki Live Motion Games SA, pojawi się także w wersji VR. Twórca symulatora budowy domów zawarł umowę ze spółką Epic VR – doświadczonym specjalistą z rynku Virtual Reality – na stworzenie portu, który przeniesie produkcję do świata wirtualnej rzeczywistości. Premiera gry w jej podstawowej wersji na PC zaplanowana jest na Q1 2022 r.

Czytaj więcej

Epic VR wesprze proces szkoleniowy pracowników Toyoty

Epic VR, doświadczony Software House VR/AR, nawiązał współpracę z Toyotą. Spółki podpisały umowę na mocy której Epic VR przygotuje rozwiązanie VR dla znanego koncernu motoryzacyjnego. Aplikacja wykorzystywana będzie do wsparcia wewnętrznych szkoleń pracowników Toyoty. Jednocześnie Epic VR rozwija swoją działalność na rynku gier, obecnie pracuje nad swoją grą survivalową w technologii VR.

Czytaj więcej

Immersion Games zadebiutuje na rynku NewConnect już 13 września!

Giełda Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie wyznaczyła pierwszy dzień notowań akcji producenta gier VR – Immersion Games S.A. Debiut na rynku NewConnect nastąpi 13 września. Do obrotu trafi łącznie 520 000 akcji zwykłych na okaziciela serii A i D, o wartości nominalnej 1,00 zł za każdą akcję. W sierpniu spółka wydała swój największy tytuł Disc Ninja. Projekt dostępny jest w wersji na gogle VR Oculus Quest, należące do Facebooka. Immersion Games to także spółka zależna światowej klasy marki Immersion, autora kosmicznej aplikacji Mission to Mars AR.

Czytaj więcej

HTC VIVEPORT prezentuje wystawę „CAT ART” w wirtualnej rzeczywistości, we współpracy z artystą SHU YAMAMOTO

Jeden z najbardziej ikonicznych japońskich artystów Shu Yamamoto nawiązał współpracę z platformą wirtualnej rzeczywistości VIVEPORT, podczas premiery wirtualnej wystawy zatytułowanej „Wejdź do CAT ART”. Ta niezwykła kolaboracja pozwala wkroczyć artyście w zupełnie nowy wymiar swojej pracy, pozwalając postaciom kotów w statycznych obrazach po raz pierwszy ożyć w wirtualnej rzeczywistości.

Czytaj więcej

VIRTUAL REALITY DAY – konferencja poświęcona wirtualnej rzeczywistości na rynku gier i nie tylko

Wszystkich zainteresowanych wirtualną rzeczywistością, jej zastosowaniem oraz dalszą ekspansją zapraszamy na konferencję Virtual Reality Day. Wydarzenie w formie online odbędzie się w środę 7 lipca 2021 roku. Rozpocznie się o godz. 11 i potrwa do godz. 13. Podczas konferencji zaplanowano 2 panele dyskusyjne, w których wezmą udział przedstawiciele spółek z ekspozycją na VR. Wydarzenie poprowadzi Paweł Biedrzycki, redaktor naczelny Strefy Inwestorów.

Czytaj więcej

Grupa Carbon Studio notuje dynamiczny wzrost przychodów w 2020 r.

Prawie 2,7 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży wypracowała w 2020 r. Grupa Carbon Studio. To wynik ponad 30 proc. wyższy w porównaniu do 2019 r. W raportowanym okresie Grupa zanotowała także r/r 63 proc. wzrost zysku netto, który wyniósł prawie 1,9 mln zł. Najważniejszymi wydarzeniami ostatnich miesięcy była premiera The Wizards – Dark Times na platformie Steam i Oculus Store oraz produkcja największego projektu na licencji Games Workshop – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Premiera tytuły odbędzie się latem br.

Czytaj więcej

TACTSUIT X16 od bHaptics – Recenzja kamizelki pogłębiającej immersję

Jeśli po obejrzeniu filmu Ready Player One zamarzył się Ci kostium sensoryczny, umożliwiający pełną interakcję z wirtualnym światem, to mam dla dobrą wiadomość – ta technologia przyszłości właśnie puka do Twoich drzwi, a w dodatku nie kosztuje fortuny. Wszystko za sprawą południowokoreańskiej firmy bHaptics i jej najnowszej serii kamizelek haptycznych…

Czytaj więcej