Wybierz Strona

Kategoria: Sprzęt VR

LOCOMOTION VAULT – ponad sto sposobów na poruszanie się w VR

Lokomocja jest jednym z najważniejszych elementów każdego doświadczenia VR, ponieważ klasyfikuje grę nie tylko ze względu na jej rodzaj, ale też wygodę doświadczania. Od momentu powstania medium, programiści stworzyli oszałamiającą liczbę sposobów poruszania się w VR. Locomotion Vault to projekt badawczy, w ramach którego kataloguje się ponad 100 technik lokomocji, aby pomóc w kodyfikacji przestrzeni i zidentyfikowaniu luk dla innowacji.

Czytaj więcej

AKTUALIZACJA STEAMVR BETA – skalowanie świata i lepsza ostrość obrazu

Przez ostatnie miesiące SteamVR otrzymał kilka aktualizacji z nowymi funkcjami dla zaawansowanych użytkowników. Zaraz po ulepszeniach w zarządzaniu wirtualnymi oknami za pomocą kontrolera, najnowsza aktualizacja beta wprowadza poprawioną przejrzystość pola widzenia i możliwość skalowania wirtualnego świata.

Czytaj więcej

PATENT NA KONTROLERY 6DOF OD HUAWEI

Chiński gigant technologiczny Huawei nie jest na pewno pierwszą firmą, która kojarzy się z VRem, choć nie jest też świeżakiem w tej branży. W przeszłości Huawei ograniczył się do produkcji headsetów pod mobilną VR tak jak Samsung w przypadku Gear VR. Patent zarejestrowany w chińskim urzędzie własności intelektualnej (CNIPA), przedstawiający kontroler ruchu przypominający Oculus Touch, może wskazywać na rosnące ambicje firmy.

Czytaj więcej

ARCTURUS ZEBRAŁ 5 MILIONÓW DOLARÓW NA PROJEKT WOLUMETRYCZNEGO WIDEO

Arcturus, firma tworząca narzędzia do edycji i dystrybucji wolumetrycznego wideo, ogłosiła dziś, że zebrała 5 milionów dolarów na początkowe inwestycje. W odróżnieniu od wideo stereoskopowego, wideo wolumetryczne jest w pełni trójwymiarowe i można je oglądać pod każdym kątem. To sprawia, że ma ogromny potencjał w rozwiązaniach rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej. Wideo wolumetryczne nie jest jeszcze rozpowszechnione ze względu na wyzwania związane z przechwytywaniem, przechowywaniem, edycją i dystrybucją.

Czytaj więcej

ANCIENT DUNGEON – Pierwsze wrażenia + gameplay

Chciałbym przedstawić wam tytuł, któremu poświęciłem ostatnio sporo czasu, nawet pomimo tego, że znajduje się jeszcze we wczesnym dostępie. Nie jest to zatem recenzja, lecz bardziej wrażenia z tego, jak prezentuje się tytuł na obecnym etapie rozwoju.

Mowa o Ancient Dungeon VR, w którego grałem na Queście 2.

Czytaj więcej

SYMULATOR RUCHU YAW2 Z PONAD MILIONEM DOLARÓW NA KICKSTARTERZE

W swojej pierwszej kampanii na Kickstarterze w 2018 roku, oryginalne krzesło Yaw było jednym z pierwszych, które obiecywało kompaktowe 3DOF do symulacji ruchu dla VR i komputerów tradycyjnych. Teraz Yaw VR powraca na Kickstarter ze swoją kolejną platformą sprzętową, nazwaną Yaw2, i już ma ponad 1 milion dolarów na swoim koncie.

Czytaj więcej

AIR LINK w Oculus Quest 2- Jak uruchomić bezprzewodowe PC VR

Niedawno Facebook poinformował, że nowa wersja oprogramowania dedykowana headsetowi Oculus Quest 2 przyniesie funkcję o nazwie Air Link, dzięki której bez dodatkowego przewodu – Oculus Link – oraz bez konieczności inwestowania 19$ w oprogramowanie Virtual Desktop.

Czytaj więcej

COSMODREAD – Pierwsze wrażenia + Gameplay (feat. MKwadrat Podcast)

Cosmodread nawiązuje mechaniką do Dreadhalls, popularnego VR White Doors, który wciąż jest jednym z lepszych horrorów VR. Ponadczasowa gra, której demo ujrzało światło dzienne już w 2013 roku, do dziś zbiera dobre recenzje.

Nowy tytuł opiera się na wielu pomysłach znanych z Dreadhalls, zachowując proceduralnie generowane labirynty – zamieniając wilgotne jaskinie i kamieniste korytarze na opuszczony statek kosmiczny, w którym prześladują cię drony i potwory. Będziesz mieć również możliwość walki za pomocą broni i przedmiotów, które znajdziesz w swoim otoczeniu.

Czytaj więcej