Wybierz Strona

BLACKTOP HOOPS (DEMO)

KOSZYKÓWKA ULICZNA W VR

Blacktop Hoops to pierwsza na świecie gra VR w koszykówkę uliczną, inspirowana zręcznościowymi klasykami, takimi jak NBA Street i NBA Jam. Łączymy w niej efektowne triki dryblingowe, rzuty i wysokie wsady, aby pokonać przeciwników w emocjonujących meczach 1 na 1. Gra została zaprojektowana od podstaw z najbardziej naturalną mechaniką koszykówki, jaką stworzono dla wirtualnej rzeczywistości, z intuicyjnym dryblingiem i wykończeniami akcji, a także dynamiczną sztuczną inteligencją. Za grą stoi kalifornijskie studio Vinci Games, gdzie rolę głównego projektanta rozgrywki sprawuje Polak – Maciej Szcześnik.

Vinci Games to studio gier niezależnych z siedzibą w Berkeley, w Kalifornii. Zostało założone przez CEO Nathana Venturę, który prowadził programy dla deweloperów, takie jak Oculus Start, Start on Android i Made with Unity. Nasz główny projektant rozgrywki Maciej Szcześnik jest weteranem w branży gier AAA i był głównym projektantem rozgrywki w CD Projekt Red przy wszystkich trzech grach z serii Wiedźmin. Nasi artyści pracowali nad prestiżowymi IP w takich firmach, jak Disney, Dreamworks i Netflix. Więcej o studiu na dole artykułu.

Blacktop Hoops – Zwiastun wersji demonstracyjnej:

Co czeka nas w Blacktop Hoops?

Na pierwszy ogień przełomowy system dryblingu. Dzięki niemu będziemy mogli wykonywać tak zwane crossovery, czyli płynne zwroty przy jednoczesnej zmianie kozłującej ręki, mające na celu “połamanie kostek” przeciwnika. W Blacktop Hoops wybija się również intuicyjna mechanika rzucania, dzięki której będziemy mogli wykonywać trójki i rzuty z nabiegu, a także odchylać się przy rzucie, albo cofać o krok przed jego wykonaniem, aby uniemożliwić przeciwnikowi zblokowanie i udaremnienie zdobycia cennych punktów. 

Nie mogło oczywiście zabraknąć wsadów i slangowego “posterised”, gdzie gracz może z łatwością unieść się nad przeciwnikiem, aby wykonać efektowny wsad.

Dopóki deweloperzy nie wprowadzą trybu multiplayer, mamy do dyspozycji reagującą SI, która może łatwo zdezorientować przeciwnika, ale też pokazać mu, jak wykonywać wszystkie rodzaje rzutów – wiele nauczymy się od niej, ale też musimy uważać na swoje kostki – za przeciwnikiem i jego zwinnością stoją dynamicznie reagujące animacje zrealizowane w technologii mocap-driven AI. W wersji demonstracyjnej gry mamy do dyspozycji cztery tryby gry – samouczek, trening ogólny, strzelecki i tryb gry dla pojedynczego gracza 1 na 1. Autorzy planują wprowadzić otwarty park, aby móc spotykać się i pojedynkować z innymi graczami.

To, co może wyróżniać Blacktop Hoops na tle innych “sportówek”, to jej autentyczność. Oprócz udziału wyżej wspomnianych legend koszykówki ulicznej i zastosowania animacji mocap, mamy jeszcze ciekawe smaczki zwiększające zanurzenie się w tamten świat. Autorzy wkładają nam na nogi aż 30 różnych modeli butów od niezależnych streetballowych marek i projektantów. 

Do uszu zaś docierać nam będzie muzyka z lat 90tych i 1500 linii unikalnej narracji, za którą stoją Bobbito Garcia i Renee Montgomery. Brakuje jeszcze zapachu boiska i kilku zderzeń z przeciwnikiem – no ale zawsze zostaje ściana albo telewizor 😉

Grę w wersji demonstracyjnej możemy pobrać bezpłatnie za pośrednictwem Questowego App Lab, albo sprawdzić wersję PC VR na platformie Steam. Zachęcamy również do śledzenia studia Vinci Games na twitterze, facebooku, instagramie, tiktoku oraz zapraszamy na ich kanał Discord, skąd zapewne będziecie czerpać najświeższe informacje na temat Blacktop Hoops. A więcej o samym studiu piętro niżej.

Vinci Games to studio gier niezależnych z siedzibą w Berkeley, w Kalifornii. Zostało założone przez CEO Nathana Venturę, który prowadził programy dla deweloperów, takie jak Oculus Start, Start on Android i Made with Unity. Główny projektant gier Maciej Szcześnik jest weteranem w branży gier AAA i był głównym projektantem gier w CD Projekt Red przy wszystkich trzech grach z serii Wiedźmin. Ich artyści pracowali nad prestiżowymi IP w takich firmach, jak Disney, Dreamworks i Netflix.

Koncentrujemy się na tworzeniu wciągających, wieloosobowych gier sportowych VR o jakości AAA. Wierzymy, że przyszłość AR/VR to gry społecznościowe, a rywalizacja w grach wieloosobowych jest kluczem do długoterminowego utrzymania użytkowników na platformach VR. Naszym celem jest umożliwienie konsumentom poczucia więzi poprzez gry.

Dążymy do tworzenia innowacyjnych mechanik rozgrywki, które definiują nowe sposoby gry i interaktywności w wirtualnej rzeczywistości. Koncentrujemy się również na budowaniu wzajemnie powiązanej społeczności graczy i twórców, umożliwiając graczom granie i zdobywanie cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich.

Artykuł powstał przy współpracy ze studiem Vinci Games

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.