Wybierz Strona

OCULUS QUEST

v30 zwiększy zasięg Guardiana do 15 metrów

Następna wersja oprogramowania systemowego Oculus Quest umożliwi użytkownikom tworzenie przestrzeni do gry rozciągającej się do 15 metrów w każdą stronę.

Wraz z oprogramowaniem Quest v30 powinniśmy być w stanie narysować granice Guardiana o długości do 15 metrów w dowolnym kierunku. Przekłada się to na obszar o powierzchni ponad 200 metrów kwadratowych i oznacza, że wkrótce będziemy mogli zobaczyć doświadczenia VR obejmujące większy obszar niż powierzchnia wielu domów.

System zabezpieczający Guardian umożliwia utworzenie granic w wirtualnej rzeczywistości, które pojawiają się, gdy za bardzo zbliżysz się do krawędzi obszaru gry. Facebook twierdzi, że poprzedni maksymalny rozmiar Guardiana wynosił 10 metrów w jedną stronę, a maksymalna przekątna wynosiła około 7,5 metra.
„Spodziewamy się, że przyniesie to korzyści tym aplikacjom, które wymagają więcej miejsca i ruchu w VR”, wyjaśnił przedstawiciel Facebooka.

Na ten moment mamy możliwość całkowitego wyłączenia systemu Guardian, jeżeli mamy dostęp do narzędzi deweloperskich. Jest to jednak niebezpieczne w sytuacjach, w których wokół siebie mamy przedmioty, które przy bliższym kontakcie mogłyby nam przeszkodzić w rozgrywce, lub po prostu nas uszkodzić.

Ostatnie aktualizacje systemu wizyjnego „Oculus Insight” napędzającego Quest 2 pozwalają graczom zaznaczyć, gdzie znajduje się ich biurko i kanapa, oraz szybko przełączyć się na grę siedzącą ze stojącej. Oprogramowanie ostrzega graczy o potencjalnych przeszkodach podczas początkowego procesu rysowania przestrzeni gry. Uśpiony monit znaleziony w oprogramowaniu systemowym sugeruje, że mogą być w drodze dalsze aktualizacje, w tym „wykrywanie intruza”, które mogą ostrzegać, jeśli coś większego niż ludzka ręka wejdzie do Twojej przestrzeni gry.

Większe rozmiary gry – i dokładniejsze zrozumienie środowiska fizycznego – będą konieczne, aby odblokować nowe rodzaje doświadczeń „rzeczywistości mieszanej”, które łączą symulowaną zawartość z rzeczywistą lokalizacją. Jednak wciąż potrzebne są dalsze postępy, aby odblokować niektóre z najbardziej ekscytujących pomysłów. Facebook pokazał imponujące możliwości rzeczywistości mieszanej na skalę areny już w 2018 roku, a odniesienia do interfejsu API kolokacji znaleziono we wcześniejszych wersjach zestawu programistycznego Oculus. Mimo to Facebook powiedział, że obecnie nie mają planów wprowadzenia współpracy lokalizacji API dla Questa.

Jest to godne uwagi, ponieważ gry wieloosobowe, takie jak Space Pirate Arena – która wymaga przestrzeni do gry o wielkości sali gimnastycznej – posuwają się do przodu pomimo braku oficjalnego wsparcia. Mimo, że nie jest to zalecane przez Oculusa, preferowanym sposobem twórców Space Pirate Arena na rozgrywkę jest kolokacja, czyli dzielenie przez graczy tej samej przestrzeni fizycznej.

Na początku tego roku kierownictwo Facebooka zasygnalizowało, że Quest 2 prawdopodobnie zostanie w sprzedaży przez dłuższą chwilę i pozostanie najbardziej dostępnym sposobem na wejście do VR. Zamiast nowego sprzętu VR w tym roku Facebook wprowadza ciągłe aktualizacje oprogramowania systemu, aby wykorzystać moc chipa i udostępnić nowe funkcje.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.