Wybierz Strona

CUBISM

Tryb passthrough pozwala na rozwiązywanie łamigłówek przy własnym biurku

Programiści Questa testują nowe API Passthrough, które pozwala im po raz pierwszy zintegrować widok z kamery Questa z efektem passthrough w swoich doświadczeniach. Cubism był jednym z pierwszych doświadczeń, które to zademonstrowały, a twórca Thomas Van Bouwel udostępnił już w sierpniu materiał z bardzo wczesnej wersji testowej. Aktualizacja Passthrough gry Cubism jest już dostępna dla Meta Quest, po przejściu testów i zaimplementowaniu kilku dodatkowych funkcji, które pomagają poprawić efekt passthrough.

Cubism, który pojawił się w połowie zeszłego roku, to fantastyczna gra logiczna dostępna na PC VR i Quest. Pomysł jest prosty — dopasuj elementy 3D do szkieletu, tak aby nic nie wystawało — gra jednak zapewnia idealną równowagę między łatwością zrozumienia zasad a trudnością przy rozwiązaniu kolejnych zadań. Po drodze Cubism otrzymał kilka znaczących aktualizacji, jak wsparcie dla śledzenia dłoni wraz z kilkoma unikalnymi dodatkami, czy paczka aż 30 nowych poziomów, o której to pisaliśmy wcześniej we wrześniu.

Doświadczenie może to być jeszcze bardziej autentyczne, dzięki kilku nowym dodatkom, takim jak wsparcie dla śledzenia dłoni w Passthrough – wcześniej nie było to możliwe z powodu kilku obecnie rozwiązanych błędów OpenXR związanych ze śledzeniem dłoni. System ten wykorzystuje kilka sprytnych sztuczek wizualnych, które pozwalają widzieć wirtualne dłonie przez cały czas, nawet jeśli znajdują się one za obiektami w grze.

 

Aktualizacja zawiera również nowy „tryb tabletop” dla passthrough. Przeznaczony do gry przy biurku, tryb wymaga ustawienia podłogi guardiana na wysokości biurka. Dzięki temu menu układanki leży płasko na biurku, dając pewne sprzężenie zwrotne, a także umożliwia wyświetlenie cienia kropli każdego elementu na tle powierzchni biurka. Jest to fantastyczny mały akcent, który powinien dać lepsze poczucie obecności podczas gry przy biurku lub stole.

Aktualizacja Passthrough dla Cubism jest już dostępna i może zostać włączona w menu ustawień gry. Otrzymaliśmy od Thomasa Van Bouwela kilka egzemplarzy gry do testów i planujemy w niedalekim czasie podzielić się z Wami efektami – nie zabraknie również niespodzianek – A Wy? Mieliście już okazję wypróbować nowy tryb Cubism? Może chcecie podzielić się swoją opinią? Zapraszamy do komentarzy!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.