Wybierz Strona

CARBON STUDIO

prace prototypowe nad nowym projektem VR

Zaledwie wczoraj, 17 listopada 2021 r., odbyła się globalna premiera flagowego i zarazem największego tytułu Carbon Studio – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall, a już dziś spółka ogłasza plany rozbudowy swojego portfolio produkcyjnego. Ogłoszenie nowego tytułu, w tym daty premiery, planowane jest na 2022 rok. Aktualnie trwają prace nad pre-produkcją projektu – z gatunku Slasher – o roboczym tytule VRSlasher. Produkcja docelowo dedykowana będzie wszystkim wiodącym platformom VR.

Z wielką radością i satysfakcją udostępniliśmy wczoraj fanom Uniwersum Warhammera nasz flagowy projekt Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Jednak debiut nie wyczerpał najbliższych planów produkcyjnych Carbon Studio. Obserwując zainteresowanie graczy naszymi tytułami, zarówno Tempestfall, jak i serią gier The Wizards, postanowiliśmy nie zwalniać tempa i rozpocząć działania związane z powstaniem nowego projektu. Już pracujemy nad tytułem o roboczej nazwie VRSlasher, który aktualnie znajduje się w fazie prototypowania. Ogłoszenie docelowej nazwy i budżetu gry planujemy w 2022 roku. Zdradzę, że nasza kolejna emocjonująca produkcja w pierwszej kolejności pojawi się na popularne gogle VRmówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.

Carbon Studio to twórca pierwszej VR-owej wersji gry ze wspomnianego już uniwersum Warhammera. Gra Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall realizowana była we współpracy z firmą Games Workshop. Budżet projektu wyniósł ok. 2 mln zł, a cenę pojedynczej gry ustalono na 29,99 USD. – Chcemy na bieżąco rozwijać ten projekt, dlatego przewidujemy wydanie dodatków do wersji na PC VR i Oculus. Obecnie są w fazie przygotowywania. To właśnie platforma Oculus jest dla nas kluczowa pod względem osiągnięć sprzedażowych także i tej gry. Najwięcej przychodów uzyskujemy ze sprzedaży tytułów na Questamówi Aleksander Caban.

Carbon Studio znane jest również z popularnej serii gier fantasy The Wizards. W ciągu trzech lat od premiery pierwszej rozgrywki z serii, gry sprzedały się już w nakładzie ponad 250 tys. egzemplarzy. Obecnie Studio pracuje nad trybem coop-multiplayer, który za niedługo planuje dodać do serii w postaci darmowego dodatku. Dzięki temu twórcy gier chcą przedłużyć żywotność marki The Wizards.

Dużo się nauczyliśmy przy okazji naszych poprzednich produkcji związanych z wymagającym światem fantasy. Chcemy to wykorzystać przy najnowszym projekcie. Wszystko po to by zainteresować jak najliczniejszą grupę odbiorców. Co ważne, technologia VR będzie dodatkowo wzmacniała przewidziane w rozgrywce elementy typowe dla produkcji z gatunku slashermówi Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio.

Aktualnie spółka pracuje nad dokumentacją związaną z przeniesieniem akcji Carbon Studio z NewConnect na rynek główny GPW w Warszawie. Szczegóły kolejnych kroków tego procesu Studio planuje ujawnić w ciągu najbliższych kilku tygodni.

O spółce:
Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych.
Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii.
W styczniu 2020 roku Carbon Studio powołało spółkę zależną – Iron VR S.A. Prezesem spółki jest Karolina Koszuta, także członkiem zarządu Carbon Studio S.A. Carbon Studio posiada 60 proc. akcji spółki. Od grudnia 2019 roku Carbon Studio jest notowane na rynku NewConnect.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.