Wybierz Strona

MOCAP FOR ALL

smartfon, jako część systemu śledzenia ciała w VR

Akiya Research Institute VR Lab, chce zmienić telefony i kamery internetowe w system śledzenia ciała.

Dotychczas żaden z obecnych na rynku headsetów VR nie służył do zbierania danych o pozycji użytkownika w przestrzeni na potrzeby inne niż lokalizowanie wewnątrz aplikacji, ale niektórzy entuzjaści używają HTC Vive Trackers lub Microsoft Kinect, do innych celów. Platforma społecznościowa VRChat jest najpopularniejszym przypadkiem użycia, podobnie jak streaming w rzeczywistości mieszanej z awatarem za pomocą LIV.

HTC Vive Tracker kosztuje od 99$ do 129$ za sztukę. Zwykle do śledzenia ciała używane są trzy lub więcej. Jeśli nie masz jeszcze stacji bazowych SteamVR, kosztują one 149$ za sztukę, więc całkowity koszt może osiągnąć 600$. Kinect firmy Microsoft nie jest już sprzedawany, ale jest dostępny w cenie od 50$ do 200$. Działa, ale jakość i wszechstronność śledzenia jest dyskusyjna i obecnie raczej będzie postępowało wygaszanie tego rozwiązania.

Akiya twierdzi, że pracuje nad programowaniem dla komputerów PC o nazwie MocapForAll. Chodzi o to, aby połączyć perspektywę wielu kamer, które już posiadasz, takich jak telefony i kamery internetowe, które z pomocą algorytmów głębokiego uczenia mają pomóc w śledzeniu ciała użytkownika.

Będziesz musiał użyć co najmniej dwóch źródeł, a system może obsługiwać więcej, aby uzyskać lepszy wynik. Wygląda na to, że system jest przeznaczony do zwykłego przechwytywania ruchu, ale może być również używany do śledzenia ciała w czasie rzeczywistym w SteamVR, jak pokazano tutaj:

Opublikowany tweet informuje, że oprogramowanie będzie kosztować około 100$, z dostępną ograniczoną czasowo bezpłatną wersją próbną.

Jak praktyczne może być MocapForAll dla VR? Demonstracja wideo pokazująca wykorzystanie zasobów w systemie Windows wydaje się pokazywać zużycie zasobów procesora Intel i3-8350K w zakresie 80% do 100%. Ayika mówi, że jest to test debugowania w edytorze Unreal Engine, który nie jest reprezentatywny dla ostatecznej wydajności. Wspomina o trybach skupionych na precyzji i szybkości, z częstotliwością odświeżania od około 30 kl./s do 100 kl./s, co sugeruje, że użytkownicy mogą wybrać równowagę między wydajnością a jakością.

Jest jeszcze za wcześnie, aby wyciągać wnioski na temat oprogramowania, ale będziemy uważnie śledzić wszelkie przyszłe demonstracje i ogłoszenia.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.