Wybierz Strona

AKTUALIZACJA STEAMVR BETA

SKALOWANIE ŚWIATA I LEPSZA OSTROŚĆ OBRAZU

Przez ostatnie miesiące SteamVR otrzymał kilka aktualizacji z nowymi funkcjami dla zaawansowanych użytkowników. Zaraz po ulepszeniach w zarządzaniu wirtualnymi oknami za pomocą kontrolera, najnowsza aktualizacja beta wprowadza poprawioną przejrzystość pola widzenia i możliwość skalowania wirtualnego świata.

Jeśli wejdziesz w ustawienia wideo SteamVR, znajdziesz szeroką gamę opcji dostosowania wydajności i grafiki aplikacji VR. Aktualizacja beta dla SteamVR w wersji 1.17.8 oferuje kolejne dwie.

Pierwszą jest regulacja pola widzenia, która działa trochę jak renderowanie foveated — możesz opcjonalnie zmniejszyć rozmiar pola widzenia aplikacji, koncentrując w ten sposób całą dostępną moc obliczeniową na mniejszym obszarze.

Chociaż każdy headset ma ostatecznie ograniczoną przejrzystość ze względu na swoje soczewki i rozdzielczość, w wielu przypadkach „supersampling” (renderowanie obrazu w znacznie wyższej rozdzielczości przed skalowaniem go w celu dopasowania do wyświetlacza) może spowodować znacznie ostrzejszy obraz. Podobnie, nowa funkcja w SteamVR zasadniczo pozwala zamienić widok peryferyjny na ostrzejszy widok na mniejszym obszarze.

Kolejna nowa funkcja, zwana Override World Scale, umożliwia zmianę postrzeganej skali wirtualnego świata. Może to być pomocne w grach, które nie są zaprojektowane pod standardowe ludzkie rozmiary, przez co użytkownik czuje się za mały lub za duży. Valve szczególnie sugeruje, że może to być przydatne w niektórych grach symulacyjnych, takich jak symulatory lotów. Może również służyć, jako funkcja ułatwienia dostępu, aby dajmy na to pomóc niskim osobom dotrzeć do miejsc położonych zbyt wysoko.

To sugeruje, że opcja nie tylko zmieni skalę świata, ale także wzrost gracza, co może być problematyczne w przypadku gier wieloosobowych (np. łatwiej będzie schować się za osłoną). Musimy trochę poczekać, aby zobaczyć, czy ma to jakiś wpływ na równowagę gry.

Na początku ubiegłego roku Valve poinformowało, że planuje uruchomienie SteamVR 2.0 w 2020 roku. Chociaż od tego czasu wprowadzono szereg ulepszeń, firma nadal używa numeru wersji 1.XX. Stałe ulepszanie funkcji, takich jak te udostępnione w najnowszych aktualizacjach beta, wydaje się jednak być krokiem w kierunku wersji 2.0. Jakie jeszcze ulepszenia otrzyma SteamVR? Czego może jeszcze brakować? Pomysły mile widziane w komentarzach.

źródło: Steam

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.