Aktualizacja v29
dla Oculus Quest 2 jest gotowaJeszcze pewnie nie wszyscy użytkownicy zdażyli zainstalować wersję v28 która między innymi wniosła funkcję Air Link oraz tryb 120Hz, a już w tym tygodniu rozpocznie się proces dystrybucji v29.
Co dla nas przygotowali developerzy?
Live Overlay – funkcja pozwoli połączyć kamerę naszego smartfona z headsetem w trybie picture-inpicture. Pozwoli to na podgląd naszej osoby, a także nagrywanie. Dla zwykłych użytkowników oznacza to możliwość sprawdzenia poprawności technik wykonywanych aktywności w aplikacjach fitnessowych/sportowych. W trybie nagrywania mikrofon w headsecie będzie rejestrował nasz głos, lecz na chwilę obecną nie jest przewidziana możliwość bezpośredniego streamingu wideo/audio do internetu.
Dla power userów funkcja może oznaczać dodatkowe narzędzie do tworzeniach wirtualnych produkcji wideo. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o wykorzystywaniu technologii VR w tworzeniu filmów oraz animacji dajcie znać w komentarzach 🙂
Niestety opcja dostępna jest jedynie dla użytkowników Iphone’ów młodszych od modelu XS. Dla urządzeń z systemem Android jest niedostępna, aczkolwiek pracę nad nią trwają.
Podobnie wygląda sprawa z możliwością otrzymywania powiadomień – w tym przyjmowaniu połączeń bezpośrednio przez gogle, bez przerywania pracy, lub rozrywki w VR (!). Wersja na Androida jest w drodze, obecnie jest ona dostępna dla posiadaczy Iphone 7 lub nowszego.
Dodatkowo aktualizacja v29 przyniesie nowe funkcje dla przeglądarki plików, w tym rozbudowane opcje zarządzania, podglądu informacji o plikach oraz udostępniania ich na platformy jak Facebook, Discord, Google Drive.
Developerzy pamiętali również o właścicielach pierwszego Questa, wprowadzając na urządzenie możliwość korzystania z maksymalnie 4 kont użytkownika (osobnych kont Facebook).
Reklamy – Facebook postanowił wprowadzić do aplikacji mobilnej Oculus reklamy – gier oraz aplikacji, wyselekcjonowanych dla użytkownika. W zamyśle ma to przynieść lepsze dobieranie treści, co ma być korzystne zarówno dla użytkowników oraz developerów. W praktyce oznacza to otwarcie furtki na więcej reklam w przyszłości, ponieważ Facebook nie wyklucza wprowadzenia tego systemu bezpośrednio w obrębie headsetu.