Wybierz Strona

VIRTUAL DESKTOP

WPROWADZA ODŚWIEŻANIE 120 Hz

Od teraz Virtual Desktop Guya Godina oferuje obsługę bezprzewodowego przesyłania strumieniowego VR z częstotliwością 120 Hz dla Oculus Quest 2.

Częstotliwość odświeżania wyświetlacza to liczba unikalnych klatek, które może wyświetlić na sekundę, wyrażana w hercach. Wyższa częstotliwość odświeżania skraca czas między klatkami, co pomaga zmniejszyć opóźnienia. Sprawia również, że obiekty w ruchu wyglądają na gładsze, a w rzeczywistości wirtualnej ​​samo środowisko wydaje się solidniej zablokowane w miejscu. Ponieważ headsety pokazują każdą klatkę tylko przez kilka milisekund, aby zmniejszyć rozmycie, wyższe częstotliwości odświeżania również zmniejszają ryzyko migotania. Quest 2 domyślnie działa w aplikacjach z częstotliwością 72 Hz. Wyższe częstotliwości odświeżania pozostawiają mniej czasu na renderowanie każdej klatki, więc tylko niektórzy programiści decydują się na ich wykorzystanie przy produkcji aplikacji.

Godin pierwotnie udostępnił funkcję bezprzewodowego przesyłania strumieniowego PC VR dla Virtual Desktop na Oculus Quest wkrótce po premierze w 2019 roku, ale liderzy Facebooka powiedzieli mu, aby cofnął aktualizację i usunął tę funkcję ze sklepu. Godin zastosował się, ale wydał również poprawkę, która umożliwiała jego klientom wykonanie kilku dodatkowych kroków w celu ponownego aktywowania funkcji. W lutym 2021 r. Facebook zmienił zdanie i zaprosił Virtual Desktop z powrotem do sklepu, żeby dwa miesiące później uruchomić własną funkcję o nazwie Air Link, która również zapewnia również bezprzewodowe przesyłanie strumieniowe.

Twórca Virtual Desktop  planuje również obsługę trybu 120 Hz w tradycyjnych grach z płaskim ekranem w niektórych swoich środowiskach wirtualnych, ale nie zostało to jeszcze zaimplementowane. Konkurencja na rynku sprawia, że z miesiąca na miesiąc deweloperzy raczą nas nowymi funkcjami i udoskonaleniami tych istniejących. Jakie będą następne kroki obydwu stron wyścigu i czym jeszcze nas zaskoczą deweloperzy? Pozostaje dopingować uczestników wyścigu i wierzyć, że nasze granie dzięki nim będzie coraz lepsze.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.