Według ostatniego raportu przeprowadzonego przez ResearchAndMarkets.com rynek Virtual Reality (VR), obecnie wart prawie 7 miliardów dolarów, ma zamiar stać się przemysłem o wartości 28 miliardów dolarów do 2030 roku, rosnąc rocznie (CAGR) o 13%.

Sony nie rezygnuje z PSVR. Przy okazji State of Play pokazano nowe gry przygotowane dla fanów wirtualnej rzeczywistości. Poniżej kilka z ciekawszych zapowiedzi nowych gier na PSVR.

After The Fall – 2020

Autorzy Arizona Sunshine kontynuują tematykę postapokalipsy. Akcja After The Fall, osadzona w zamarzniętym, postapokaliptycznym Los Angeles, stawia Cię i troje przyjaciół przeciwko niespotykanym, ogromnym falom potwornych, nieumarłych stworzeń zwanych Snowbreed. Można utworzyć drużynę składającą się z maksymalnie czterech graczy, którzy będą wykonywać misje. Dostępny będzie też tryb jednoosobowy – trudność odpowiednio się wtedy skaluje.

Battlewake – już jest

W Battlewake masz szansę wcielić się w pirata wirtualnej rzeczywistości. Zostań mitycznym piratem, kapitanem, używaj statków gotowych do bitew i aktualizacji oraz panuj nad starożytnymi mocami podczas zaciętej morskiej wojny wszechcczasów. W grze dostępny jest zarówno tryb wieloosobowy (kooperacja i PvP) jak i kampania dla samotnego gracza.

Espire 1: VR Operative – listopad 2019

Gra VR dla fanów klimatu Sprinter Cell i Metal Gear Solid. W grze przejmujemy kontrolę nad robotem infiltrującym wrogie placówki i eliminującym po cichu ich personel. Oprócz misji fabularnych w Espire 1: VR Operative na sprawdzenie czekają pojedyncze scenariusze. Jedną z ciekawostek gry jest tryb przyjazny dla osób z chorobą VR. Obraz widoczny jest wtedy w specjalnym okienku wyświetlanym na wirtualnym biurku.

Golem – już dostępny

W Golem wchodzisz do tajemniczego bajkowego świata i wcielasz się w rolę Twine, spragnionej przygód dziewczynki, która w wyniku wypadku zostaje poważnie ranna. Choć na czas leczenia jest przykuta do łóżka, ani na chwilę nie przestaje marzyć o przemierzaniu zewnętrznego świata. Marzenia stają się rzeczywistością, gdy dziecko odkrywa, że potrafi tworzyć kamienne stwory zwane golemami, widząc ich oczyma i sterując ich poczynaniami.

Gorn Battles – zima 2019

Gorn to absurdalnie gwałtowny symulator gladiatora VR z unikalnym, całkowicie napędzanym fizyką silnikiem bojowym. Daje graczom swobodę realizacji najbardziej brutalnych fantazji gladiatorów. Gorn został zaprojektowany z myślą o intuicyjnej rozgrywce, co czyni go dobrym wyborem dla początkujących graczy. Jeśli myślisz, że możesz go rozbić, uderzyć lub rzucić to prawdopodobnie możesz.

L.A. Noire: The VR Case Files już jest

To konwersja pełnej gry L.A. Noire do wirtualnej rzeczywistości. W grze wcielamy się w policyjnego detektywa ścigającego przestępców w Los Angeles lat czterdziestych. Oprócz spraw do rozwiązania L.A. Noire: The VR Case Files dla PlayStation VR pozwala detektywowi Cole Phelpsowi odpocząć dzięki trzem zabawnym nowym minigierkom zaprojektowanym w celu pełnego wykorzystania unikalnej mechaniki VR: boksowi, wyścigom oraz strzelnicy.

Marvel’s Iron Man VR – 28.02.2020

Tony Stark skończył już z produkowaniem broni i postanowił wykorzystać technologię do walki ze złem jako Iron Man. Po kilku latach kariery jako znany na całym świecie superbohater Tony pada ofiarą tajemniczego Ducha – hakerki i aktywistki występującej przeciw korporacjom, która wykorzystuje starą broń produkcji Stark Industries. Starając się obalić jego imperium, Duch atakuje siedziby korporacji Starka rozsiane po całym świecie, sprawiając, że stawka rośnie, a końcowe starcie jest nieuniknione. 

Reborn: A Samurai Awakens – już dostepny

Reborn: A Samurai Awakens to gra przygodowa akcji VR w perspektywie pierwszej osoby, która łączy roboty, samuraje i walki na miecze. Gracz wciela się w rolę samuraja ożywionego przez futurystyczną technologię, aby walczyć z robotami, które opanowały świat.

Stardust Odyssey – 3 grudnia 2019

Głównym źródłem odniesienia w grze jest Jedwabny Szlak i jego konwoje kupców stale podróżujących przez ląd i morze, aby handlować swoimi towarami; bliskowschodnie cywilizacje klanów nomadów i grup etnicznych, takich jak Berberowie. Wybór Jedwabnego Szlaku jako punktu odniesienia oznaczał zaproszenie graczy do podróżowania przez dwa rodzaje środowisk i atmosfery: pustynie i morza. Zamiast latać w kosmosie, nasze statki, zaprojektowane jak łodzie z żaglami, będą unosić się nad morzem chmur. Przy stałej obecności piasku pokrywającego kadłuby i kabiny gra nawiązuje również do idei gwiezdnego pyłu.