Wybierz Strona

Panelownia #5: Rynek doznań – VR, AR i emocje klienta

Panelownia #5: Rynek doznań – VR, AR i emocje klienta

Dużo osób, jak i my sami, skupia się głównie na wielkich wydarzeniach. Ogromne targi, potężni gracze na rynku oraz tysiące uczestników. Prawdą jest, że w takich okolicznościach możemy dostać gorące informacje z pierwszej ręki lub poczuć najnowszą technologię na własnej skórze. Są jeszcze wydarzenia z o wiele mniejszą skalą, na które zdecydowanie warto zwrócić uwagę – tzw. meetupy. Te małe spotkania, skupiające od kilkunastu do kilkudziesięciu pasjonatów jakiejś dziedziny, potrafią mieć niekiedy o wiele większą wartość merytoryczną niż pusty marketingowy bełkot molocha. Dlatego też ucieszyłem się gdy dowiedziałem się o takim wydarzeniu gdzie tematem miał być VR/AR. Musieliśmy się tam znaleźć!

Panelownia

Na początek może parę słów na temat organizacji. Panelownia to, jak czytamy z ich strony, cykl wydarzeń marketingowo-technologicznnych skupiających krakowską społeczność z branży kreatywnej. Tym bardziej miło widzieć, że VR/AR cieszy się zainteresowaniem w coraz szerszym gronie oraz te technologie są powoli wdrażane np. w marketingu.

wpis_panelownia_3

Meetup odbył się w kawiarni Pauza In Garden w Krakowie – sympatyczny lokal.

Prelekcje

Panelownia zaprosiła 3 prelegentów:

Maciej Szafarczyk z Headtrip – Zanikające granice. Medium totalne i transhumanistyczna interakcja

Adrian Łapczyński z EPIC VR – Jak w pełni wykorzystać potencjał VR w marketingu

Justyna Janicka z 1000 realities – AR w marketingu – na co pozwala technologia i kiedy jej zastosowanie ma sens?

Maciek podszedł do tematu technicznie. Wytłumaczył słuchaczom czym jest VR oraz AR, z jakich technologi korzystają i w jakim kierunku będzie się rozwijać. Nazwał VR medium totalnym mówiąc, jak duży wpływ ma na odczucia człowieka już teraz i czego możemy się doczekać w przyszłości. Wspomniał również o potencjale AR, jak i o zagrożeniach obu technologii, wynikające m.in. z multisensorycznego zaangażowania, gdzie oczywiście zalety przenikają się wzajemnie z zagrożeniami.

Następnie na scenę wszedł Adrian. Skupił się mocniej na marketingu i zastosowaniu VR w tej dziedzinie. Podał kilka prawdziwych przykładów wykorzystania, jak  i godne przemyślenia przypadki wymyślone na potrzeby filmów. Starał się pokazać, że VR to rozległe medium gdzie już wiele się dzieje i wiele może podziać.

Justyna skupiła się bardziej na AR. Przedstawiła jak działa technologia oraz jakie narzędzia obecnie mamy dostępne – od smartfona przez gogle aż do prototypowych okularów. W kwestii marketingu zwróciła uwagę, że VR/AR nie jest dla każdego, co nie znaczy, że nie warto zaciągnąć porady osób u zajmujących się profesjonalnie tego typu marketingiem.

Po prezentacjach nastąpił czas na panel dyskusyjny, gdzie był czas na dyskusje a słuchacze mogli zadawać dodatkowe pytania.

Podsumowując

Staram się regularnie chodzić na tego typu spotkania w tematyce IT i z czystym sercem stwierdzam, że meetup marketingowo-technologiczny również wypadł zachęcająco 🙂 Luźna atmosfera, dobrze dobrani prelegenci i ciekawy temat – świetna okazja, by dowiedzieć się czegoś ciekawego.

Materiał z prezentacji możecie pobrać TUTAJ

O autorze

Maciej Szarek

Pasjonat VR, miłośnik retro sprzętu i wszelkiej elektroniki, gracz od małego. Na co dzień SysAdmin ;)

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.