Wybierz Strona

Kategoria: Sprzęt VR

OCULUS QUEST V34 – Space Sense, powiadomienia Android i aplikacje 2D

Nowa wersja oprogramowania systemu Quest v34, która pojawi się w tym tygodniu, dodaje eksperymentalne ustawienie w Quest 2 dla funkcji Space Sense. System ten pozwala zobaczyć takie obiekty jak ludzie i zwierzęta domowe wchodzące na obszar zaznaczony przez Guardiana. Co jeszcze czeka nas wraz z nową aktualizacją?

Czytaj więcej

FACEBOOK I JEGO METAVERSE – 10000 nowych pracowników i zmiana nazwy firmy

Facebook, który już zatrudnia około 60000 osób, ogłosił masową ofertę pracy w celu uzyskania przewagi w budowaniu metaverse. Firma twierdzi, że ma na celu zatrudnić 10000 nowych pracowników, wszystkich w UE. Dodatkowo z doniesień medialnych możemy dowiedzieć się o planach na zmianę nazwy firmy. Może mieć to związek z budowaniem metaverse, jak i ogromnymi ambicjami giganta na bycie postrzeganym, jako coś więcej, niż media społecznościowe.

Czytaj więcej

IMMERSIVE EXERCISE – Oculus Quest na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej

Projekt Immersive Exercise skupia się na badaniu i rozwijaniu aplikacji VR dla sesji treningowych na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Głównym celem eksperymentu jest zwiększenie motywacji członków załogi do codziennych aktywności poprzez zanurzenie ich w wirtualnym środowisku.

Czytaj więcej

HTC VIVE FLOW – Headset do medytacji i oglądania Netflixa

Tak jak wcześniej spekulowano, Vive Flow bazuje na Project Proton – pomyśle HTC na smukły headset VR. Urządzenie przypomina okulary z bardzo grubymi soczewkami i waży zaledwie 189g. Oprawki posiadają dwa zawiasy, jeden pomagający przesunąć urządzenie, aby dopasować je do różnych rozmiarów głowy, a drugi umożliwiający złożenie ich jak zwykłe okulary.

Czytaj więcej

VR, RTX, FSR, DLSS – Kilka słów o technologiach

W ostatnich latach branżom związanym z produkcją materiałów w obrębie renderowania — czy to w filmie, czy grach, przyszło mocno ewoluować. Powstało oprogramowanie pozwalające na stworzenie obrazów, nie tylko statycznych, które ciężko rozróżnić i wskazać na te prawdziwe, a te wygenerowane przez artystów 3D. Obecnie jedynie potrzeby osadzenia treści w środowisku imitującym rzeczywistość lub w abstrakcyjnym, jest kwestia podjęcia decyzji reżyserskiej, ponieważ istnieją odpowiednie technologie i narzędzia. Za co odpowiadają i jak mogą się przysłużyć branży VR?

Czytaj więcej

QUEST PRO TRZECI – Czy Facebook szykuje kolejnego Króla Standalone?

Życie gracza w 2021 roku nie jest proste. Wirtualne światy gier są uzależnione od naszej rzeczywistości…cen kart graficznych, kryptowalut, dostaw i produkcji chipów, oraz konsol!

Granie stało się rozrywką, która wymaga zasobnego portfela, ponieważ ograniczona podaż komponentów doprowadziła do oderwania ceny sugerowanej od tej na półce. Dotyczy to zarówno kart graficznych, które błyskawicznie znikają ze sklepów, ale również konsol jak Xbox i PS5. Szczęśliwym trafem, strategia Facebooka zakłada przede wszystkim zwiększenie populacji użytkowników platformy, co przekłada się na fakt, że Oculus Quest jest urządzeniem dostępnym w przystępnej cenie, zwłaszcza w porównaniu do sprzętu PC.

Czytaj więcej