Platforma testowa 
————————————————- 
Urządzenie: Xiaomi Mi5s
Kontroler: Dualshock 4 ,T3 bluetooth gamepad
Miejsce zajmowane przez gre: 107 MB
Wersja gry: 0.6.0
Gogle: DreamZ 1.0 / Xiaomi VR Play
Mikropłatności: niestety są
————————————————-

Uruchomienie Hardcode VR
Od razu po uruchomieniu gry jesteśmy proszeni o konfigurację naszego pada. Ja korzystałem z dwóch padów – Dualschocka 4 połączonego za pomocą aplikacji sixaxis (wymaga roota) oraz Terios T3 – chińskiego gamepada bluetooth. Na obu z nich gra działała bez problemu. Po przejściu kalibracji ukazuje nam się menu z mini misjami,trybem Multiplayer oraz wątkiem “fabularnym” który od premiery gry do dnia dzisiejszego pokazuje jedynie napis “Coming Soon”

Dostępne misje i tryby rozgrywki
Na początek przyjrzyjmy się misjom , które dzielą się na 5 kategorii, a są to:

-Collect,
-Break Through,
-Survive,
-Enemy Gallery,
-Roguelike,

Tryb Collect
Przeskakując po ruszających się platformach (bądź nie) zbieramy sześciany obracające się w powietrzu,  po zebraniu wszystkich otwierają nam się drzwi do kolejnego poziomu.

Tryb Break Through
Podobny do poprzedniego lecz tym razem nie zbieramy sześcianów, a niszczymy przeciwników. Po uzbieraniu odpowiedniej ilości zabójstw przechodzimy do następnego poziomu.

Tryb Survive
Jak mówi nazwa, trafiamy do pomieszczenia w którym mamy zwalczyć odpowiednią liczbę przeciwników (robotów) , których z czasem robi się coraz więcej i są coraz silniejsi i trudniejsi do pokonania.

Tryb Roguelike (dopiero jeśli zapłacimy)
Trafiamy na losową mapę,która jest pełna korytarzy prowadzących do grup różnorodnych przeciwników.

Enemy Gallery (dopiero jeśli zapłacimy)
Polega na wyborze ilości przeciwników i ich typu, by ich za chwilę zabić. (Powiedziałbym, że to taki tryb na odwal, ale okej).

Tryb fabularny – a raczej jego brak
Bardzo ciekawił mnie tryb fabularny, ale niestety jest napisane “coming soon”
Postanowiłem sprawdzić filmy na Youtube odnośnie tej gry i niestety ten napis widnieje w tym miejscu od roku…
Tak więc raczej się go nie doczekamy.

Czas rozgrywki SinglePlayer
A teraz lekkie rozczarowanie, po ukończeniu 10 poziomów Collect,Break Through i Survive musimy zapłacić odpowiednio 11zł za odblokowanie 2-ch kolejnych trybów oraz większej ilości misji podstawowych.

MultiPlayer
Przyznam, zdziwiła mnie ta opcja i od razu postanowiłem sprawdzić jak działa. Jest to klasyczny deathmatch, który w niczym nie różni się od rozgrywek offline, z tą różnicą, że ma jeden dość poważny problem… brak graczy. W ciągu dnia spotkałem max 3osoby naraz, plusem natomiast mogą być nowe mapy multiplayer dodane w ostatniej aktualizacji.

Sterowanie w grze i komfort
Przyznam, że sterowanie jest bardzo intuicyjne i każdy, kto chociaż raz grał na padzie w 5 minut spokojnie wszystko ogarnie. Od razu po uruchomieniu gra prosi nas o wciśnięcie konkretnego przycisku, aby odpowiednio skalibrować sterowanie do naszego pada.
Gałką chodzimy ,a nasza głowa to nie tylko kamera ale i celownik. Było to dla mnie trochę problematyczne ponieważ jest to rozgrywka 3-osobowa (coś jak GTA) i takie sterowanie wymaga przyzwyczajenia.

Grafika
Bardzo dopracowana , posiadająca ładne tekstury oraz dobre animacje. Biorąc pod uwagę że to gra VR (obraz dzielony na pół) i wymaga większej mocy obliczeniowej to nadal prezentuje się naprawdę dobrze w porównaniu do reszty tego typu gier.

 

 

 

 

 

Podsumowanie
Hardcode VR jest bardzo przyjemną i mającą swój klimat grą, posiada tryb multiplayer oraz przemyślane sterowanie. Jej głównym problemem są twórcy, którzy raczej nie śpieszą się z aktualizacjami,a brak “obiecanego” trybu fabularnego powoduje, że tytuł szybko się nudzi.
Czy warto wykupić większą liczbę poziomów? Moim zdaniem niekoniecznie, po wydaniu 11zł na chwilę obecną dostaniemy zaledwie paręnaście kolejnych poziomów (tego samego typu) oraz dwa nowe typy gry (z czego tryb Enemy Gallery nie jest niczym specjalnym). Sądzę, że po dodaniu trybu fabularnego gra stanie się dużo bardziej atrakcyjna.