Zapowiedź Vive Cosmos

Nowy headset VR od HTC został zapowiedziany na wczorajszej konferencji prasowej. O pierwszych doniesieniach informowaliśmy tutaj. Jedną z kwestii, które nie były do końca jasne była samodzielność gogli. Po najnowszych doniesieniach oraz publikacji oficjalnej strony produktu wiemy już nieco więcej.

Nowe śledzenie w przestrzeni, obsługa gestami, potrzebny PC

Dostępna jest już strona produktu na vive.com. Już w pierwszej linijce tekstu dowiadujemy się, że Vive Cosmos to „nowy system PC VR Premium”. Wiemy więc, że gogle będą korzystały z PCta. Nie wiadomo natomiast nic w kwestii użycia smartphone’a, którego można zobaczyć na końcu teasera nowych gogli VR od HTC (dokładniej w 15 sekundzie filmu).

Gogle mają być łatwe w użyciu i wszechstronne niezależnie od naszego doświadczenia z VR. O nowym systemie śledzenia w przestrzeni nie napisano zbyt wiele. Ma być ono szerokie i dokładne. Pojawiła się natomiast wzmianka o kontroli gestami. Wszystko to, zarówno gogle jak i kontrolery, ma zapewniać swobodę w 6 osiach (6-DoF) już po wyjęciu z pudełka w sposób łatwy i szybki.

Lepszy ekran i system montazu na głowie

Ekran w Vive Cosmos ma oferować najostrzejszy dotychczas (od HTC) obraz z minimalnym efektem screen door. Mają to być „prawdziwe wyświetlacze RGB”, ale jakichkolwiek szczegółów technicznych na chwilę obecną brak.

Pojawiają się również zapewnienia o zwiększonym komforcie. Montaż na głowę przypomina system koronny z PlayStation VR i ma zapewniać możliwość szybkiego zakładania i ściągania gogli z głowy. Mamy także mieć możliwość szybkiego odchylenia headsetu, aby powrócić do rzeczywistego świata.

Vive Cosmos bez słuchawek w zestawie?

Na stronie mamy również informacje o nowym, miękkim, oddychającym materiale, który ma być łatwy do wysuszenia. Montaż koronny w stylu PSVR ma pozwolić „nie popsuć sobie grzywki” podczas podrózy w wirtualne światy. Drobnym druczkiem zawarto jednak jeszcze informację o słuchawkach, które nie są widoczne na wszystkich zdjęciach i grafikach.

Drobnym druczkiem zawarto informację, że słuchawki będą sprzedawane oddzielnie.

Mamy ponownie powtórkę z HTC Vive. W zestawie nie będzie słuchawek – te będą sprzedawane oddzielnie. Oczywiście nie zawarto informacji jak wyglądać będzie kwestia podłączenia swoich własnych. Oby i tutaj nie uderzyła rewolucja z usuwaniem mini-jacka.

Nowe kontrolery

Czy nie przypominają swoją budową skrzyżowania kontrolerów Oculus Touch oraz tych od Windows Mixed Reality? Na każdym z nich widać joystick, dwa przyciski, przycisk Vive oraz triger i grip. Zrezygnowano tutaj z płytki dotykowej znanej nam z kontrolerów od klasycznego Vive. Analogowe gałki mają być bardziej przyjazne graczom i bardziej uniwersalne. W zależności od ujęcia wydawać może się, że na każdym z kontrolerów znajdą się nawet dwa trigery. Miejmy nadzieję, że będą one równie lub bardziej ergonomiczne co kontrolery do Oculus Rifta.

Nowe kontrolery, działające z nowym systemem śledzenia, maja być znacznie bardziej przyjazne graczom.

Modularny system rozbudowy – może nie jesteśmy skazani na przewody?

O tym nie ma zbyt wielu informacji. Sugeruje on jednak, że w związku z ciągłym rozwijaniem się uniwersum VR, Vive Cosmos ma być gotowt na rozszerzenia, dodające nowe możliwości. Nie wiadomo jednak, jakich przykładowych modułów możemy się spodziewać. Chyba, że chodzi tu o taki sam system rozbudowy jak w HTC Vive, w formie dokupienia słuchawek… A może będzie można dołożyć moduł bezprzewodowy?

Informacje z zagranicznych mediów

W zagranicznych mediach pojawiają się informacje, że Cosmos będzie mógł być „napędzany” nie tylko przez tradycyjny gamingowy komputer. Być może tutaj właśnie chodzi o smartphony. HTC nie ujawnia również wymagań dla PC. Pojawią się one raczej z faktyczną premierą urządzenia. Pozostajemy na bieżąco z wszelkimi informacjami z targów CES w Las Vegas. Zapraszamy oczywiście do dzielenia się Waszymi spostrzeżeniami i zadawania pytań, ponieważ to one nakierowały nas na wiele tematów. Można to zrobić na naszym Facebooku lub w wątku na forum.