Wybierz Strona

HTC Vive zaprezentowało nowe projekty zakwalifikowane do akceleratora rozwoju Vive X

HTC Vive zaprezentowało nowe projekty zakwalifikowane do akceleratora rozwoju Vive X

Vive X, globalny akcelerator rozwiązań z zakresu AR/VR firmy HTC VIVE, ogłosił kolejną grupę firm zakwalifikowanych do prestiżowego programu wsparcia rozwoju. Do Vive X w Londynie, Shenzhen, San Francisco, Tajpej, Pekinie i Tel Awiwie dołączy osiemnaście nowych startupów z całego świata.

Vive X, jeden z najbardziej aktywnych inwestorów w obszarze AR/VR, od założenia w lipcu 2016 r. wsparł już finansowo około sto firm – producentów sprzętu i oprogramowania, skupiających się na bardzo różnych sektorach. Czwarta runda programu kładzie zwiększony nacisk na korporacyjne technologie VR, których rynek – według prognoz Tractica – ma osiągnąć wartość ok. 12,6 mld dol. rocznie w 2025 r. W ramach tej nowej strategii Vive X inwestuje w firmy, które budują rozwiązania korporacyjne, takie jak symulatory szkoleniowe, narzędzia do wizualizacji danych, oraz modele rozrywki opartej na lokalizacji.

„Rozpoczynając współpracę z czwartą grupą firm Vive X, szukamy motorów rynku w przestrzeni konsumenckiej, ale również kładziemy duży nacisk na to, jak przedsiębiorstwa integrują VR ze swoją działalnością – powiedział Marc Metis, wiceprezes HTC VIVE. – Wybraliśmy firmy, które pomogą nam spełnić ten cel i rozwinąć korporacyjny potencjał VR poprzez tworzenie rozwiązań, które pomagą w szkoleniu pracowników, zwiększą bezpieczeństwo w miejscu pracy, usprawnią współpracę zespołów i pozyskiwanie klientów”.

Misją Vive X jest rozwijanie globalnego ekosystemu VR poprzez wspieranie startupów oraz zapewnianie im finansowania i wiedzy operacyjnej. Oprócz inwestycji kapitałowych, Vive X udziela firmom uczestniczącym w programie wsparcia w takich kluczowych obszarach, jak kreowanie strategii, rozwój działalności, inżynieria oraz marketing, aby jeszcze lepiej wykorzystały szansę na rozwój, którą daje im Vive X i dostęp do operacyjnych możliwości HTC VIVE.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem https://vivex.vive.com.

Oto firmy wybrane do 4. rundy programu Vive X:

San Francisco –

  • Visby buduje oprogramowanie do obrazowania holograficznego, dzięki któremu rzeczywistość rozszerzona staje się jeszcze bardziej rzeczywista. Technologia pola świetlnego stworzona przez Visby pozwala filmowcom i operatorom na rejestrowanie i publikowanie fotorealistycznego wideo dla wyświetlaczy immersyjnych i holograficznych.
  • Primitive uważa, że kooperacja i immersyjna wizualizacja są przyszłością tworzenia oprogramowania. Primitive zmienia skomplikowane analizy kodu w interaktywne struktury 3D, wyświelane w immersyjnej rzeczywistości wirtualnej.
  • Modal, której współzałożycielem jest Nolan Bushnell, znany z Atari i Chuck E. Cheese’s, oferuje masowej publiczności społecznościową, aktywną, opartą na lokalizacji rozrywkę VR.
  • ybVR pracuje nad technologią zoptymalizowanego streamingu z wieloma punktami widzenia, dostarczającego immersyjne transmisje na żywo oraz treść na żądanie w rozdzielczości 8K.

Londyn –

  • Immersive Factory opracowuje wirtualne ćwiczenia z zakresu BHP (bezpieczeństwo i higiena pracy) oparte na rzeczywistych sytuacjach. Kursy tworzone są przy współpracy z kluczowymi klientami (m.in. Veolia, EDF, Colas, Saint Gobain, Suez itd.)
  • LIV pomaga nadawcom VR w docieraniu do publiczności i monetyzowaniu transmisji na żywo. LIV miało ponad 500 mln odsłon w sieciach społecznościowych od kwietnia 2018 r. i jest największą na świecie społecznością twórców treści VR.
  • KageNova opracowuje bazowe technologie, które zapewnią interaktywny realizm w pełnej skali na potrzeby immersyjnych produkcji nowej generacji. Pierwszy produkt firmy, KageMove, umożliwia oglądanie dowolnych treści zarejestrowanych w technologii 360-stopni, korzystając w pełni z zalet sześciu stopni swobody (6DOF).

Tajpej –

  • 360Stories to nowa platforma, która wykorzystując treści zarejestrowane w 360-stopniach przenosi użytkowników w najodleglejsze i najatrakcyjniejsze miejsca na Ziemi. Wysłuchaj historii lokalnych mieszkańców i daj się im oprowadzić po okolicy. Wszystko to w wirtualnej rzeczywistości. Żadna lektura, nic nie jest w stanie zastąpić podróżowania i wiążących się z nim doświadczeń, ale wycieczce w wirtualnej rzeczywistości brakuje najmniej.
  • Z-Emotion buduje platformę projektową 3D, która będzie kluczowym komponentem przyszłego cyfrowego łańcucha dostaw. Zapewnia ona predykcyjną analitykę dużych zbiorów danych w przemyśle lekkim, m.in. w branży odzieżowej, sportowej i obuwniczej. Gromadzi i udostępnia dane pochodzące z całego procesu produkcyjnego, aby umożliwić podejmowanie bardziej racjonalnych, szybszych i efektywniejszych decyzji.
  • Pumpkin Studio tworzy na potrzeby wirtualnej rzeczywistości wysokobudżetowe gry typu Location Based Experience (LBE), wykorzystując w tym celu silnik Unreal Engine 4. Pumpkin Studio z powodzeniem współpracuje z takimi firmami jak HTC, SEGA, czy Smilegate.

Shenzhen –

  • Inload zajmuje się projektowaniem, produkcją i obsługą kiosków VR. Firma dysponuje wewnętrznym działem R&D, studiem produkcji gier VR, możliwością produkcji sprzętu oraz zespoły operacyjne. Model biznesowy oparty na kioskach VR szybko zyskuje na popularności w wielu centrach handlowych w Shenzhen i wkrótce zostanie wprowadzony w całym kraju.
  • Yaoan, firma z 20 letnim doświadczeniem w projektowaniu oprogramowania typu enterprise, opracowuje szkoleniowe narzędzia VR dla różnorakich branż, integrując VR i technologie internetowe w celu stworzenia nowych metod edukacji i szkoleń z zakresu bezpieczeństwa. Z czasem firma YaoAn wyrosła na lidera krajowego rynku.

Pekin –

  • ifGames to jeden z pierwszych chińskich producentów gier VR, założony w 2013 r. Studio ifGames stworzyło „Ark of the Stars”, pierwszy w Chinach tytuł przeznaczony do gry na dużym obszarze, który zdobył liczne nagrody, w tym dla najlepszej chińskiej gry roku w kategoriach VR i Gyro VR. Uznanie zdobyłą też najnowsza produkcja VR studia „CyberCraft”, wykorzystująca śledzenie całego ciała.
  • Shiny VR, wywodzące się z Laboratorium Obrony Narodowej na Uniwersytecie Yanshan, opracowuje molekularny mechanizm symulacji fizycznej o nazwie SYVR, który symuluje kluczowe komponenty C919 (pierwszego dużego samolotu komercyjnego w Chinach). SYVR umożliwia prowadzenie testów w oparciu o skomplikowane i rozległe scenariusze, eksperymoentowanie z konstrukcją i przygotowanie niezbędnych wizualizacji.
  • Yuanji pracuje nad systemem sądowej wizualizacji VR, który umożliwia odtworzenie miejsca przestępstwa w celu bezpośredniego i transparentnego przedstawiania dowodów. System przyśpiesza i usprawnia proces sądowy w oparciu o rozwiązania naukowo-techniczne.

Tel Awiw –

  • Sixdof.space stworzyło nową technologię śledzenia, przełomową zarówno pod względem szybkości, jak i dokładności. Firma łączy optykę, elektronikę i algorytmy, aby zaoferować urządzenie, konieczne do dalszego rozwijania produktów w wielu branżach, w tym w VR.
  • Ayayu Games tworzy i rozwija kontrolery do VR, umożliwiające sterowanie postaciami w grach, osiągając przy tym niezwykłą immersję.

Informacja prasowa

O autorze

Remigiusz Laskowski

Co-Founder VR Polska. Zainteresowany VR od pierwszych wieści o Oculusie. Działający w środowisku od czasów Cardboard 1.0. Zawodowo informatyk, z pasji technik estradowy.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.