Wybierz Strona

Hand tracking w Oculus Quest – Co i jak

Hand tracking w Oculus Quest – Co i jak


Quest został wydany dwa lata temu i od czasu premiery stał się znacznie bardziej wszechstronny oraz wydajny. Platforma jest wyraźnie oczkiem w głowie Oculusa. Między innymi za sprawą możliwości wykorzystywania dłoni użytkownika do nawigacji w wirtualnej rzeczywistości. Ręczne piloty są nadal jego głównymi kontrolerami, ale funkcja dodana pod koniec 2019 roku jest coraz bardziej powszechna. Oprócz obsługi głównego menu, swoich dłoni możemy użyć w coraz większej ilości gier i aplikacji dostępnych na Oculus Quest.


Jak to działa?

Po włączeniu funkcji oprogramowanie analizuje obrazy Twoich dłoni z kamer umieszczonych na goglach, aby oszacować w trybie rzeczywistym położenie określonych punktów na dłoniach. Na podstawie szacunkowych informacji odwzorowuje kształt Twoich dłoni, ich położenie w VR oraz sposób w jaki się poruszają.


Pełne śledzenie

Funkcja Hand Tracking zapewnia nowy poziom immersji, zwiększa zaangażowanie i zapewnia bardziej naturalne interakcje poprzez w pełni śledzone dłonie, wraz z przegubami i opuszkami palców. Dłonie mogą interagować z obiektami, używając prostych gestów jak np. szczypanie czy trzymanie.


Jak aktywować?

Przejdź do karty „Ustawienia” w VR, wybierz „Urządzenie” z lewej strony i przełącznikiem aktywuj funkcję „Śledzenie dłoni”. Funkcję śledzenia dłoni możesz wyłączyć w dowolnym momencie, ustawiając jej przełącznik w pozycji Wyłącz w Ustawieniach.


Zamienna obsługa

Funkcja śledzenia dłoni umożliwia zamienną obsługę z użyciem rąk i kontrolerów w dostosowanych do tego grach. Jeśli zdecydujesz się na użycie rąk, pozycja dłoni napędza laserowy wskaźnik kursora w menu oraz wirtualnych klawiaturach, a w grach własne ręce w pełni zastępują kontrolery pozwalając na nowe interakcje.


Jakie gry wybrać?

Odkąd Oculus wprowadził Hand Tracking w pełnym dostępie, coraz więcej gier i aplikacji udostępnia tą możliwość. Jeśli chcesz wypróbować najlepsze możliwości śledzenia rąk jakie ma do zaoferowania Quest, na pewno sięgnij po Waltz of the Wizard i Elixir (Oculus Store), Hand Physics Lab (SideQuest), czy chociażby słynne Richie’s Plank Experience (również Oculus). Więcej na temat najlepszych pozycji wykorzystujących Hand Tracking znajdziesz w Złotej Piątce gier ze śledzeniem dłoni.


Podsumowując

Gdy tylko można pracować lub bawić się w VR bez kontrolera, eliminowane są ograniczenia wynikające z trudności używania przycisków, ograniczenia użytkowania wynikające ze stanu naładowania i oczywiście dodawane są zupełnie nowe wrażenia i funkcjonalności. Do wersji ostatecznej Oculusowi na pewno daleko, najwyraźniej jednak doszło do punktu, w którym eksperymentalna funkcja dodana przez spółkę należącą do facebooka działa na tyle dobrze, aby została oficjalnie zatwierdzona do wykorzystania przez gry z Oculus Store. Abstrahując od gier, również w menu podczas przeglądania biblioteki, ustawiania limitów Guradian i innych podobnych funkcji, śledzenie rąk jest już prawdziwym atutem.


SPRAWDŹ TAKŻE

POWIĄZANE ARTYKUŁY VR POLSKA:

O autorze

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.