Wybierz Strona

Marvel’s Iron Man VR – recenzja PSVR

Marvel’s Iron Man VR – recenzja PSVR

Unikalne, dostępne wcześniej dla wybranych doświadczenia jak nurkowanie głębinowe czy przemierzanie kosmosu powinny być tym co wyróżnia gry VR. Zainteresowanie VR zwiększa się dzięki tytułom osadzonym w popularnych uniwersum jak Gwiezdne Wojny czy komiksy DC. Niedawno na PSVR wylądował Marvel’s Iron Man VR. który daje zarówno unikalne doświadczenie lotu jak i osadzona jest w świecie Marvela. Czy ma on szanse przyciągnąć nowe osoby do tej formy rozrywki?

Fabuła i rozgrywka

Chociaż Iron Man VR jest w pełni licencjonowany przez Marvel, nie ma połączenia z kinowym (i komiksowym) wszechświatem i zamiast tego tworzy własną historię Iron Mana. Przejmujemy kontrolę nad Tony’m Starkiem wkrótce po jego decyzji o rzuceniu biznesu zbrojeniowego, aby objąć obowiązki superbohatera jako Iron Man. Po kilku latach dogania go jednak przeszłość w osobie Ducha – genialnej hakerki pragnącej zemsty z pomocą ulepszonych starych wersji dronów bojowych Star Industries. Sama historia choć przewidywalna miewa swoje momenty i na potrafi wciągnąć. Smaczków dodają bohaterowie z uniwersum jak Pepper czy Nick Fury, których spotykamy w trakcie misji.

Rozgrywka składa się z przeplatanych etapów Iron Mana i Tonego Starka. Każda misja Człowieka z Żelaża to w zasadzie walka powietrzna na bliską odległość z dronami Ducha oraz wypełnianie celów, takich jak rozbrojenie bomb lub ochrona lotniskowca tarczy. Etapy Tony’ego popychają fabułę do przodu przez rozmowy z NPC jak nasze S.I. Gunsmith i F.R.I.D.A.Y. oraz pozwalają ulepszyć nasz pancerz (gwiazdkami zdobywanymi za efektywność w trakcie misji bojowych). Grę urozmaicają wyzwania czy to bojowe czy bardziej lotnicze.

Immersja i sterowanie

Sterowanie w Marvel’s Iron Man VR jest świetnie zaprojektowane. Większość czasu gry spędzamy w powietrzu poruszając się z pomocą zamontowanych w rękawicach silników odrzutowych, umożliwiających wykonywanie karkołomnych manewrów. Samo poruszanie zrealizowano bardzo intuicyjnie i wygodnie – genialnym rozwiązaniem jest okrąg który pokazuje czy jesteś polu widzenia kamery (wskazuje też czy jesteś zwrócony we właściwą stronę). Lot sprawia masę frajdy. Wystarczy przytrzymać oba kontrolery PS Move blisko ciała by lecieć w wybranym kierunku. Silniczki zamontowane są w naszych wirtualnych dłoniach, przez co można poczuć się jak podczas pływania w wodzie – zasada jest taka sama, siła odepchnięcia i kierunek nadaje Ci pęd w odwrotną stronę. Jest to przydatne zwłaszcza przy unikach. Niestety problemem jest zmiana pułapu lotu.  Jest ona dość toporna, przydałyby tu się odrębne przyciski do bardziej płynnej kontroli tego aspektu. Co interesujące mimo tempa lotu nie zauważyłem u siebie objawów choroby symulatorowej widać, że zwracano uwagę na ten aspekt przy projektowaniu gry.

Strzelanie i walka to już sama przyjemność w zasadzie nie mam do czego się przyczepić, wszystko jest intuicyjne i proste. Repulsorami, które są podstawowym orężem Iron Mana, strzela się poprzez podniesienie ręki nieco do góry i wciśnięcie głównego przycisku na PS Move. Broni dodatkowej, którą mogą być np. samonaprowadzające rakiety czy karabin maszynowy używa się równie prosto – wystarczy lekkie pochylenie dłoni do dołu i wciśnięcie tego samego przycisku.

Video i oprawa

Jakość grafiki jest skutkiem pewnych ograniczeń technicznych aktualnej generacji PSVR, jednak na tle konkurencji wybija się na plus. Zniszczenia czy ilość obiektów na ekranie bardziej przypominają poprzednią generacje konsol, ale już zwiedzanie rezydencji daje dużo lepsze wrażenia wizualne. Od początku widać, że mamy do czynienia z tytułem AAA a nie budżetowym. Warto podkreślić, że Marvel’s Iron Man VR ma polski dubbing co ułatwia immersje w uniwersum gry.

Na drodze do ideału

Poza frustrująco długimi i częstymi ekranami ładowania, Iron Man VR jest prawdopodobnie jednym z lepszych zastosowań technologii PSVR, które miałem okazje poznać. To co wyciśnięto z 10 letnich PS Move i jednej kamerki jest imponujące. Świetny model walki i lotu sprawia, że ​​masz okazje poczuć się jak Iron Man w jednym z najbardziej wciągających doświadczeń VR wydanych do tej pory.

Marvel's Iron Man VR

169 PLN
Marvel's Iron Man VR
9.5

Fabuła

8/10

    Immersja

    9/10

      Cena/Jakość

      8/10

        Wykonanie

        10/10

          OCENA KOŃCOWA

          10/10

            Zalety

            • Intuicyjne sterowanie
            • Model lotu
            • Satysfakcjonująca walka
            • Fabuła ma swoje smaczki

            Wady

            • Częste ekrany ładowania
            • Zmiana wysokości lotu
            • Mała różnorodność przeciwników

            O autorze

            Robert Cymbalak

            Fan Science-Fiction. Zarówno w literaturze, na małym ekranie, na planszy (4X, figurkowe gry bitewne) jak i w grach elektronicznych. Lubię, gdy gra posiada bogatą fabułę i uniwersum, mam ogromny sentyment do Wrót Baldura, Fallouta oraz Mass Effecta.

            Zostaw odpowiedź

            Twój adres email nie zostanie opublikowany.