Wybierz Strona

Trickster VR: Co-op Dungeon Crawler – recenzja [PSVR]

Trickster VR: Co-op Dungeon Crawler – recenzja [PSVR]Ocena: 8/10Ocena: 8/10
Warning: A non-numeric value encountered in /usr/home/Remlas/domains/vrpolska.eu/public_html/wp-content/plugins/wp-product-review/inc/wppr-main.php on line 59

Badanie tajemniczych lochów w poszukiwaniu skarbów to typ przygody znany przede wszystkim z gier RPG takich jak Dungeon’s and Dragons. Trickster Games w Trickster VR: Co-op Dungeon Crawler oferuje nam właśnie ten typ przygody. Podobnie jak w prawdziwym RPG, w drogę możemy wyruszyć z dwoma innymi śmiałkami.

Rozgrywka

Gry VR oferują nam różne typy rozgrywki – od łowienia ryb po symulatory smażenia burgerów. Osobiście wolę jednak wyciągnąć z pochwy swój płonący miecz i wybrać się na polowanie na niebezpieczne orki.  

Trickster VR to symulator poszukiwacza przygód, który stara się powstrzymać inwazje potworów na swoją ojczyznę. Przez 35 proceduralnie generowanych poziomów (o rosnącej trudności) mieczem, łukiem i magicznymi zwojami będziemy starali się powstrzymać inwazje.

Gra nie posiada fabuły, twoim jedynym celem jest podróżować po różnych krainach, walczyć z potworami i rozwijać swoje umiejętności. W czasie gry odblokujemy nowe obszary, dodatkowe bronie (18 rodzajów) oraz umiejętności. Napotkamy też groźniejszych przeciwników.

Wykonanie i sterowanie

Grafika Trickster VR podobnie jak w Apex Construct czy Borderlands 2 VR ma komiksową kreskę i jest w pewnym stopniu uproszczona. Warto wspomnieć, że choć w nazwie mamy lochy to jednak akcja gry umiejscowiona jest na dobrze oświetlonych, latających wyspach, a nie jak można było się spodziewać – w klaustrofobicznych podziemiach. Muzyka dobrze komponuje się z resztą, na uwagę zasługuje również narrator komentujący wyprawę i starający się dodać trochę humoru.

Sterowanie odbywa się za pomocą PS Move i muszę przyznać, że walka za jego pomocą zarówno bronią białą jak i strzelecką jest przyjemna. Podoba mi się zwłaszcza możliwość blokowania ciosów i strzał tarczą oraz to, że każda z broni do użycia wymaga wykonania innych gestów kontrolerem. Oczywiście sam model walki czy strzelania z łuku nie jest tak dopracowany jak chociażby w In Death, mimo to jednak daje dużo satysfakcji.  

Widać, że twórcy świetnie zdają sobie sprawę z pewnych ograniczeń technicznych PS Move, co znalazło swoje odbicie w konstrukcji poziomów, gdzie rzadko przeciwnicy mogą nas atakować z kilku stron jednocześnie.

Gra oferuje nam kilka ustawień komfortu jak teleportacja, swobodne poruszanie i obracanie jednak z uwagi na tempo rozgrywki nie polecałbym jej osobom podatnych na chorobę symulatorową.

Ocena

Największym plusem gry jest różnorodność broni. W Trickster VR znajdziemy kusze, miecze, noże do rzucania, czary, łuki / strzały, podwójne miecze, tarcze, zwoje itp. Dodatkowo uzbrojenie można ulepszać odblokowując specjalne zdolności broni, co daje motywację do gry z tą samą bronią, ale także do jej zmiany i odblokowywania wszystkich ulepszeń.

Na tym tle gorzej prezentuje się różnorodność przeciwników, którzy po kilku godzinach rozgrywki staja się dość monotonni różniąc się często głównie wyglądem.

O ile na dłuższą metę gra staje się powtarzalna to przy krótszych sesjach szlachtowanie orków daje dużo radości, zwłaszcza, gdy na wyprawę wybierzemy ze znajomymi. Jeśli lubicie gry RPG Trickster VR: Co-op Dungeon Crawler powinno Wam przypaść do gustu.

Trickster VR: Co-op Dungeon Crawler – recenzja [PSVR]

67
8.5

Stosunek cena/jakość

8/10

    Wykonanie

    7/10

      Rozgrywka

      9/10

        OCENA KOŃCOWA

        9/10

          Zalety

          • Duża różronodrość broni
          • Rozwój zdolności
          • Sensowne sterowanie
          • Tryb współpracy

          Wady

          • Monotonii przeciwnicy
          • Brak fabuły
          • Powtarzalne zadania

          Trickster VR

          85%

          85%

          O autorze

          Robert Cymbalak

          Fan Science-Fiction. Zarówno w literaturze, na małym ekranie, na planszy (4X, figurkowe gry bitewne) jak i w grach elektronicznych. Lubię, gdy gra posiada bogatą fabułę i uniwersum, mam ogromny sentyment do Wrót Baldura, Fallouta oraz Mass Effecta.

          Zostaw odpowiedź

          Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.