Wybierz Strona

Kategoria: Recenzje Gier Quest VR

UNPLUGGED – Recenzja Quest

Kiedy w czerwcu tego roku podczas pokazu Upload VR Showcase zaprezentowano trailer do gry Unplugged: Air Guitar, napisałem na swoim blogu “Guitar Hero, ale oparte na graniu w powietrzu. Koncept może i jest ciekawy jednak jak dla mnie zbyt spłycony. Idealną grą tego typu byłaby mieszanka Unplugged i Rocksmitha — Hand Tracking wykorzystany do wyświetlania naszej prawdziwej gitary i dłoni, integracja z apką na telefon i nadlatujące kafelki pokazujące dokładnie, w którym miejscu na gryfie powinna znaleźć się nasza dłoń. Jako gitarzysta i stary weteran Guitar Hero i Rocksmitha nie jestem pod wrażeniem.”
Zabawne, jak diametralnie różne może być pierwsze wrażenie ugruntowane na podstawie zapowiedzi, w kontraście do opinii wyrobionej dzięki obcowaniu z produktem.

Czytaj więcej

CHESS CLUB – Recenzja Quest + miniwywiad z Odders Lab

Pod koniec czerwca w oficjalnym sklepie Oculusa zadebiutowały wirtualne szachy. Gra Chess Club to produkcja Odders Labs, twórców OhShape, rytmicznej gry tanecznej, inspirowanej programem telewizyjnym Hole in the Wall. Wciągnięty w wirtualną rozrywkę od premiery drugich gogli Oculus Quest, pomyślałem… Czemu nie? Warto spróbować. Tak, to wciąż gra komputerowa, ale w pewnym stopniu jest tam interakcja z planszą, chociaż wirtualną. Dwa miesiące testowałem Chess Club i zdążyłem wyrobić sobie zdanie na temat nowej produkcji Odders Labs. Jakie zatem są wirtualne szachy od hiszpańskiego studia?

Czytaj więcej

STONES OF HARLATH – recenzja Quest

Twórcy gier, w szczególności ci z niezbyt dużym doświadczeniem, często decydują się na pewne kompromisy. W przypadku tytułów dostępnych na gogle wirtualnej rzeczywistości zdarza się to tym bardziej. Często jednak w wyniku tychże kompromisów dostajemy oryginalną, stylizowaną oprawę, która miałaby stanowić pretekst dla odbiegającej od wysokobudżetowych standardów grafiki.

Developerzy z Garage Collective postanowili zabrać nas w podróż w czasie i pierwszym, co rzuca się w oczy po odpaleniu Stones of Harlath, jest unikalna oprawa graficzna, w której trójwymiarowe otoczenie i dobrej jakości efekty cząsteczkowe współistnieją z oldschoolowymi modelami postaci niezależnych i przeciwników, w formie dwuwymiarowych sprite’ów. Jest to rozwiązanie, które growi boomerzy mogą pamiętać z dwóch pierwszych części serii Elder Scrolls, bądź też tytułów wyprodukowanych na silniku Doom’a i Build Engine.

Czytaj więcej

IN DEATH: UNCHAINED – recenzja Quest + Gameplay

Gatunek gier rogalikowych przeżywa właśnie prawdziwy rozkwit. Szalenie popularne Dead Cells, zwycięzca wielu nagród, w tym niezależnej gry roku – Hades, czy też najświeższy exclusive na konsole PlayStation 5 w postaci Returnal. Rogaliki wychodzą z podziemia. Nie powinno zatem nikogo dziwić, że wśród najwyżej ocenianych tytułów na platformie Quest, znalazło się miejsce również dla przedstawiciela tegoż gatunku.

Islandzkie Sólfar Studios na początku 2018 roku zaprezentowało użytkownikom PCVR grę In Death. W wakacje 2020 roku ekskluzywnie dla platformy Quest ukazała się jej konwersja, autorstwa polskiego studia Superbright, która jest stale rozwijana. To właśnie ten tytuł jest bohaterem poniższej recenzji.

Czytaj więcej

ANCIENT DUNGEON – Pierwsze wrażenia + gameplay

Chciałbym przedstawić wam tytuł, któremu poświęciłem ostatnio sporo czasu, nawet pomimo tego, że znajduje się jeszcze we wczesnym dostępie. Nie jest to zatem recenzja, lecz bardziej wrażenia z tego, jak prezentuje się tytuł na obecnym etapie rozwoju.

Mowa o Ancient Dungeon VR, w którego grałem na Queście 2.

Czytaj więcej

STAR WARS PINBALL VR – RECENZJA QUEST

Ilekroć pojawia się nowy tytuł od Zen Studios serce bije mi mocniej, bez względu na to czy jest to nowa paczka stołów od Williams, czy zupełnie nowa g ra. Pamiętam jak krzyknąłem z radości, kiedy dowiedziałem się, że pojawi się Road Show w cyfrowej adaptacji czy później Dr. Dude. Nie da się ukryć, że pinball, czy częściej spotykane w języku polskim flippery, to pewna nisza na rynku gier. Wspomniany deweloper z wielką konsekwencją tworzy nowe stoły poświęcone praktycznie każdemu tematowi popkultury. Promuje tym samym gatunek, który nie jest być może silnie reprezentowany przez wielu twórców gier, ale posiada grono wiernych fanów.

Czytaj więcej

SWARM – Pierwsze wrażenia + Gameplay (feat. MKwadrat Podcast)

W latach 80 na automatach królowały gry z gatunku shoot’em up (lub po prostu shmup), w których celem gracza było strzelanie do wszystkiego, co się rusza na ekranie, samemu unikając pocisków i starając się pozostać przy życiu.

Studio Greensky games postawiło przed sobą karkołomne zadanie – odświeżenie tego gatunku, go do wirtualnej rzeczywistości, a przy okazji wzbogacając o elementy staroszkolnej, dynamicznej strzelanki FPS z innowacyjnym, akrobatycznym sposobem poruszania się po mapie.

Czytaj więcej

RECENZJA YUPITERGRAD

Mroczna, niezbadana przestrzeń kosmiczna, a gdzieś w jej odmętach opuszczona stacja orbitalna, w której dochodzi do awarii.
Osamotniony bohater przemierza jej ponure zakamarki, by wykonać arcyważną misję i naprawić usterki– widzieliśmy to w filmach i grach wiele razy, także w wirtualnej rzeczywistości.

Podczas gdy mogłoby się wydawać, że w tym temacie nic nie jest w stanie nas już zaskoczyć, Yupitergrad wyciąga do nas rękę (lub raczej przyssawkę), przynosząc temu gatunkowi pewien powiew świeżości. Robi to w bardzo niekonwencjonalny sposób, wyposażając naszego dzielnego zdobywcę kosmosu w… gumowe przepychacze!

Czytaj więcej

NAJLEPSZE GRY I APLIKACJE OCULUS QUEST WYDANE W 2020 ROKU

Rok 2020 obdarował użytkowników Questa masą nowych tytułów, a tylko niektóre z nich maja szansę wpisać się w kanon tych najlepszych. Na podstawie pięciu naszym zdaniem najważniejszych źródeł przygotowaliśmy zestawienie najlepiej ocenianych gier zarówno przez krytyków, jak i samych graczy.

Czytaj więcej
  • 1
  • 2